رئیس کلینیک مردان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا: جکوزی خطر ناباروری مردان را افزایش می‌دهد

تهران – ایرنا – رئیس کلینیک مردان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه سونا وجکوزی می تواند سبب افزایش ناباروری شود،گفت:هرعامل تشدید کننده گرما مانند استفاده مکرر ازسونا، جکوزی مردان را در معرض ناباروری قرار می دهد.

ناصر امیرجنتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: همچنین افرادی که در شغل ‌های در معرض گرما مانند نانوایی، جوشکاری و رانندگی طولانی مدت فعال هستند، خطر ناباروری در آنان افزایش می یابد.
این متخصص اورولوژی به مضرات امواج الکترومغناطیسی مانند تلفن همراه و وای فای (WIFI) اشاره کرد و گفت: استفاده از این وسایل نیز سبب اختلال عملکرد اسپرم شده و می تواند باعث ناباروری مردان شود.
وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن طولانی مدت و مداوم در معرض اینگونه اشعه ها مشکلات را برای سلامتی فرد ایجاد می کند، بیان کرد: مدت زمان استفاده از این وسایل و ابزار در ایجاد آسیب نقش مهمی دارد و هرچه از آنها بیشتر استفاده شود، صدمه و عوارض بیشتری بر توان باروری اثر می گذارد.
امیر جنتی به مردم توصیه کرد که در هنگام خواب، تلفن همراه را در نزدیکی خود قرار ندهند و وای فای اینترنت را حتما خاموش کنند تا از آسیب های ناشی از آنها در امان باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*