دست های بیرجند به سمت آسمان بلند شد

مردم مومن و متدین شهر بیرجند بدنبال خشکسالی های پی در پی ، روز گذشته با حضوردر مصلی المهدی (عج) نماز طلب باران خواندند.استاد حوزه و دانشگاه در خطبه های نماز باران با اشاره به خطبه ۱۴۳ نهج البلاغه گفت: امیر المومنین (ع) در این خطبه می فرمایند « بدانید، زمینى که شما را بر پشت خود حمل مى کند و آسمانى که بر سرتان سایه گسترده است، فرمانبردار پروردگار شما است و اگر برکات خود را بر شما ارزانى مى دارند، بدان سبب نیست که بر شما دل مى سوزانند یا مى خواهند به شما تقرب جویند یا از شما امید خیرى دارند، بلکه، خداوند آن دو را فرمان داده که به شما سود رسانند و آن دو هم اطاعت کرده اند. خداوند، زمین و آسمان را براى مصالح شما بر پاى داشته و آن دو نیز برپاى ایستاده اند».حجت الاسلام محمد باقر اسدی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات فراوانی که وارد شده گناه بندگان مانع رحمت پروردگار می شود، گفت: وقتی انسان ها به اعمال زشت و گناه مبتلا می شوند خداوند آنها را به کم کردن ثمرات و حبس شدن برکات آزمایش می کند تا توبه کنند و از این اعمال برگردند.
وی افزود: فضای کشور ما هر روز به عطر شهدا معطر می شود و ما این همه شهید و جانباز را برای احیای دین اسلام فدا کرده ایم که باید این راه ادامه یابد .
این استاد حوزه ادامه داد: حوادثی مانند زلزله های زیادی که در جای جای کشور اتفاق می افتد، آتش سوزی پلاسکو و کشتی ایرانی تذکراتی هستند که ما انسان ها باید درک کنیم ولی ما فقط می شنویم و از استغفار خبری نیست.
حجت الاسلام اسدی به رواج دروغ، بدحجابی، گران فروشی، بی انصافی، فحشا و منکرات و رباخواری که اعلان جنگ با خداست در جامعه اشاره کرد و گفت: عنوان می شود که حوادثی مانند زلزله یک امر طبیعی است و از آن نمی توان اجتناب کرد این در حالی است که در روایات زیادی از توبه بعنوان راه نزول رحمت الهی و فراوانی رزق یاد می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*