آخرین خبر :

دانستنی‌های علمی؛

 

خطر فاسد شدن غذا در دمای محیط

برخی تصور می‌کنند گذاشتن غذای گرم در یخچال، غذا را فاسد می‌کند؛ در حالی که این تصور اشتباه است.

در حقیقت، ضرر سرد شدن مواد غذایی در محیط به مراتب بیشتر از سرد شدن آن‌ها در یخچال است. بیشتر باکتری‌های بیماری‌زا در دمای محیط می‌توانند جمعیت خود را تا ۲ برابر تکثیر کنند.

 با آنتی اکسیدان‌ها جوان بمانید/ بلند خواندن بهترین روش مطالعه/ خطر افت فشار خون در سالمندان / از استرس های مفید نترسید

 

 

خطر افت فشار خون در سالمندان

در کنار فشار خون بالا، افت فشار خون هم برای سلامتی انسان مضر است؛ تا جایی که یکی از دلایل مرگ در سالمندان، افت فشار خون است.

محققان آمریکایی دریافته‌اند که روند کاهش فشار خون تقریبا ۱۴ سال طول می‌کشد، اما در سالمندانی که به کاهش وزن، نارسایی قلبی یا زوال عقلی دچار شده بودند، شیب افت فشار خون سریعتر بوده است.

هنوز علت واقعی افت فشار خون در سالمندان مشخص نیست، با این حال مراقبت‌های پزشکی و مصرف مواد غذایی مناسب می‌تواند روند افت فشار خون را مختل کند.

 با آنتی اکسیدان‌ها جوان بمانید/ بلند خواندن بهترین روش مطالعه/ خطر افت فشار خون در سالمندان / از استرس های مفید نترسید

 روش هایی برای از بین بردن آفت دهان

طب اسلامی روش‌هایی برای برطرف کردن آفت دهان معرفی کرده است؛ چکاندن سه قطره سرکه روی زبان یکی از این روش هاست. همچنین توصیه شده است، دم کرده گیاه اسفرزه (که به آن بارهنگ تخم مرغی هم می‌گویند) را مدتی در دهان خود نگه دارید.

اگر سرد مزاج هستید؛ مصرف پنیر و گردوی تازه و اگر گرم مزاج هستید، استفاده از انار یا رب انار؛ توصیه‌های دیگر طب اسلامی برای رفع آفت دهان است. با آنتی اکسیدان‌ها جوان بمانید/ بلند خواندن بهترین روش مطالعه/ خطر افت فشار خون در سالمندان / از استرس های مفید نترسید

بلند خواندن بهترین روش مطالعه

محققان کانادایی با بررسی نحوه مطالعه بر روی ۹۵ نفر دریافته‌اند، در میان روش‌هایی مثل خواندن بدون صدا؛ گوش دادن به صدای فردی که مطلبی را می‌خواند یا صدای ضبط شده؛ روش خواندن مطالب با صدای بلند بهترین روش برای به خاطر سپردن مطالب است.

علت برتری این روش، وجود یک عنصر تولیدی (بلند خواندن) هنگام مطالعه است؛ افزودن یک عنصر تولیدی موجب به خاطر سپردن مطالب در حافظه بلند مدت می‌شود.

 با آنتی اکسیدان‌ها جوان بمانید/ بلند خواندن بهترین روش مطالعه/ خطر افت فشار خون در سالمندان / از استرس های مفید نترسید

 با آنتی اکسیدان‌ها جوان بمانید

مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر جلوگیری از ابتلا به سرطان، در جوان ماندن بدن هم موثر هستند. در حقیقت آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر مزایای زیادی که دارند، با مبارزه با رادیکا‌ل‌های آزاد سلول‌ها خاصیت مقابله با پیری را هم دارند.

کلم بروکلی، کلم بروکسل، چغندر، فلفل قرمز، پیاز و وانیل برخی از مهم‌ترین منابع آنتی اکسیدان‌ها هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*