تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی و انجمن اقتصاد استان امضا شد نخبگان دانشگاهی به کمک اقتصاد استان آمدند

دانشگاه صنعتی بیرجند و انجمن اقتصاد استان تفاهمنامه همکاری امضا کردند. اوضاع ضعیف اقتصادی خراسان جنوبی باعث شد، انجمن اقتصاد استان و دانشگاه صنعتی بیرجند با هدف ایجاد رونق اقتصادی و با در نظر گرفتن شاخص وسعت استان تفاهمنامه همکاری آموزشی و پژوهشی به امضا برسانند. روزگذشته دانشگاه صنعتی بیرجند میزبان اعضای انجمن اقتصاد استان بود. نشستی صمیمی که قرار شد، فعالان اقتصادی تصمیم بگیرند، برای بازکردن گره کور اقتصاد. این بار پای نخبگان را به کاسه چکنم ها بکشانند شاید فرجی شود.رئیس هیئت مدیره انجمن اقتصاد استان در این جلسه با یادآوری اینکه ایران مهد تمدن و اولین دارنده منشور اخلاقی در جهان است، گفت: امروز به دلیل ضعف های اقتصادی باید اعلام کنم تنها یک یاد از آن تمدن مانده است.جعفری گیو پیشرفت کشورهای دیگر در اقتصاد را مدیون تلاش، همکاری و به کارگیری نخبگان دانشگاهی آن کشور ها دانست و افزود: متاسفانه در آمار سال ۲۰۱۶ بانک جهانی، ایران در بین ۱۲۹ کشور جایگاه ۱۱۸ را داشته است.
وی ادامه داد: هر چند قرار شد بعد از آن سال تلاش کنیم جایگاه ایران را ارتقا دهیم اما متاسفانه در گزارش بعدی بانک جهانی نه تنها ارتقا پیدا نکردیم بلکه به رتبه ۱۲۴ رسیدیم.
وی این رتبه را شاخصی مهم برای سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد و گفت:باید تجربه کشورهای دیگر در استفاده از نخبگانشان برای پیشرفت اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم زیرا همکاری بین دانشگاه و رونق اقتصادی در همه کشورهای پیشرفته مشهود است.به گفته جعفری گیو حتی برخی از سرمایه گذاران آمار خروج دانشجویان و نخبگان از کشور را مورد توجه قرار می دهند.رئیس هیئت مدیره انجمن اقتصاد استان گفت: با تفاهمنامه ای که به اجرا در می آید . نخبگان دانشگاهی استان از تاثیر گذاران رونق اقتصادی استان خواهند بود. جعفری گیو افزایش اعتبارات دانشگاه صنعتی بیرجند را نقطه قوتی برای مرکز استان دانست و افزود: هم اکنون ۱۸ هزار قانون برای اقتصاد کشور داریم. هرچند برخی از این قوانین برای رشد کشور و شهرها بوده است اما حالا برخی از این قوانین بازدارنده رونق اقتصاد هستند.رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در این آیین با تایید نقش دانشگاه و دانشگاهیان در اقتصاد گفت:هرچند در بدنه دولت به این نتیجه رسیدند که از دانشگاه استفاده کنند.اما باید به یاد داشت در این مسیر نیاز به تمهیدات ویژه است.دکتر مهرشاد درباره برخی از فرمول هایی که برای رشد اقتصاد در نظر گرفته می شود، افزود: خراسان جنوبی با اینکه یک درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما وسعتی دارد که هر چقدر هم از همین امروز به آن پرداخته شود باز هم دیر است. وی یادآور شد: باید برای خراسان جنوبی درآمد ناخالص را بر وسعت استان تقسیم کنید آنگاه شاید دیگر منابع فقط به بخش هایی که جمعیت متمرکز دارد تعلق نگیرد و تمام ساکنان در همه نقاط از امکانات بهره مند شوند.
دکتر مهرشاد نسبت به اجرای این تفاهمنامه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با این ارتباط بین دانشگاه و انجمن اقتصاد استان گره گشای مشکلات اقتصادی استان باشیم.
در پایان این آیین قرارداد همکاری اقتصادی به امضای رئیس هیئت مدیره انجمن اقتصاد ایران و رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*