آخرین خبر :

تصادفات و نزاع علت بیشترمراجعه ها به پزشکی قانونی استان است ۱۷۱ نفرقربانی حوادث رانندگی

۱۷۱ نفر در ۸ ماه اول امسال، قربانی حوادث ترافیکی استان شدند. مدیرکل پزشکی قانونی استان در گفتگوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی گفت: تصادفات و نزاع ها درصدرعلل مراجعه به پزشکی قانونی خراسان جنوبی است طوری که در۸ ماهه امسال ۲۱۵۶ مورد مراجعه مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی را در استان داشته ایم و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۱۳ درصد کمتر شده است هرچند که امکان دارد بخشی از مصدومان به پزشکی قانونی مراجعه نکنند.
رد پای پراید در ۳۰ درصد حوادث فوتی ترافیکی
دکتر جعفرزاده تعداد متوفیان درحوادث ترافیکی استان را طی ۸ ماهه امسال ۱۷۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۰۸نفرمرد بودند. او ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۱۷ درصد افزایش یافته است و از این تعداد ۱۴۱ نفر در حوادث برون شهری جان باخته اندو پراید در ۳۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت استان نقش داشته است.او افزود: خراسان جنوبی در سال ۹۵ به لحاظ تعداد مراجعه مصدومان ناشی از تصادفات به پزشکی قانونی به نسبت جمعیت، رتبه ۱۷ را در بین استان های کشور دارد.
۳۰ تا ۴۹ ساله ها بیشتر جان باختند
به گفته وی، در ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت استان سرنشینان وسایل نقلیه و در ۴۴ درصد رانندگان جان باخته اند. همچنین ۵۴ درصد از متوفیان حوادث ترافیکی استان در محل حادثه جان خود را ازدست داده اند که نشان از شدت تصادفات در استان دارد. ۵/۵۱ درصد تصادفات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر بوده و بیشترین تلفات حوادث ترافیکی نیز با ۳/۳۳ درصد مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال می باشد که قابل تامل و تعمق است.
کاهش ۸/۱۳ درصدی آمار نزاع
دکتر جعفرزاده با بیان اینکه خراسان جنوبی در سال ۹۵ در بحث آمار متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی برحسب جمعیت رتبه ۱۰ کشور را کسب کرده، به بحث نزاع ها اشاره کرد و افزود: در حوزه نزاع طی ۸ ماهه امسال ۲۲۲۴ مورد مراجعه به پزشکی قانونی استان داشته ایم که ۶۰ درصد را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهد. وی از کاهش ۸/۱۳ درصدی آمار نزاع در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد معاینات مربوط به نزاع ها در پزشکی قانونی به نسبت جمعیت رتبه ۲۷ کشور را دارد که رتبه خوبی است و امیدواریم این آمار باز هم کاهش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*