تسهیلات ۲ هزار میلیاردی در حساب ۵۷۴ واحد تولیدی استان

۲ هزار و ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۷۴ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: از این میزان یکهزار و ۳۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۶۹ واحد و ۶۶۰ میلیارد ریال نیز به ۵۰۵ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.
داوود شهرکی افزود: پیرو اجرای موفق طرح رونق تولید در سال ۹۵، این طرح به عنوان یکی از طرح های مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت اردیبهشت ماه امسال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در قالب دستورالعمل تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های ناتمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ابلاغ شد.
وی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی ۵۷ کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید و ۵۴ کمیته کارشناسی برگزار شد که در قالب آن ۲۶۴ مصوبه اجرا شده و ۶۰۰ مصوبه در حال اجرا و پیگیری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی عنوان کرد: از لحاظ تعداد مصوب کارگروه از کل تعداد ثبت نامی ها در سامانه، ۶۹ درصد مصوب کارگروه شد که میانگین درصد کشوری ۵۱ درصد است و استان در این زمینه رتبه پنجم را در کشور دارد. وی گفت: ۴۴ درصد از مبلغ تایید شده در بانک های عامل پرداخت شده که میانگین درصد کشوری ۲۹ درصد است.
شهرکی افزود: خراسان جنوبی با پرداخت یکهزار و ۳۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۶۹ واحد تولیدی رتبه ۱۹ را در کشور داراست.
وی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات رونق ۹۶ به نسبت معرفی به بانک ها گفت: بانک های استان از ابتدای امسال به ۵۰۵ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی ۶۶ میلیارد تومان به صورت مستقیم پرداخت کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*