اشپیگل: دولت آلمان در حال رایزنی برای تحریم برنامه موشکی ایران است

مجله آلمانی «اشپیگل» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک مدعی رایزنی دولت آلمان با انگلیس و فرانسه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران شد.

اشپیگل: دولت آلمان در حال رایزنی برای تحریم برنامه موشکی ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آلمانی «اشپیگل» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک مدعی شد دولت آلمان در حال رایزنی با انگلیس و فرانسه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران است.

اشپیگل هدف از این کار را جلوگیری از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پایان دادن به توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده است.

مجله «اشپیگل» در گزارش خود در این باره، به نقل از مقامات آگاه دیپلماتیک در بروکسل اعلام کرد آلمان در کنار انگلیس و فرانسه، به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است تا بدین ترتیب به آمریکا نشان دهد که متحدان اروپایی، انتقادهای مطرح شده توسط ترامپ علیه ایران را جدی گرفته‌اند.

ترامپ هفته گذشته هنگام تمدید معافیت‌های تحریمی ایران به شرکای اروپایی آمریکا هشدار داد در صورت اصلاح نکردن آنچه او «ایرادات فاجعه‌آمیز برجام» خواند، از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد.

در گزارش اشپیگل آمده است آلمان خواهان مجازات ایران در خصوص برنامه موشکی این کشور و همچنین مداخلات آن در درگیری‌ها در دیگر کشورهای منطقه است.

هنوز هیچ منبع رسمی ادعای مجله اشپیگل را تایید نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان و یک سخنگوی دیگر دولت این کشور، هر دو از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*