استان، میزبان لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور بانوان والیبالیست استان دسته یکی شدند

مسابقات لیگ دسته یک بانوان از ۲ بهمن آغاز می شود. بانوان والیبالیست استان در این لیگ توپ می زنند و تیم ما با خوزستان، مازندران و خراسان رضوی هم گروه شد و مسئولان درخواست استان را برای میزبانی دور برگشت این مسابقات پذیرفته اند.رئیس هیئت والیبال استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت : مسابقات لیگ دسته یک بانوان از ۲ بهمن آغاز می شود که ما در گروه خوزستان، مازندران و خراسان رضوی شرکت داریم و درخواست کرده ایم برگشت این مسابقات در استان ما برگزار شود. این میزبانی تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته است و این مزیت بسیار خوبی برای استان ماست.
مؤسسه« نور» پشتیبان والیبال استان
ملکی همچنین خاطر نشان کرد که مؤسسۀ مالی و اعتباری نور به عنوان اسپانسر این مسابقات به ما کمک کرده است و امیدواریم که در دیگر لیگ ها هم بتواند یاریگر ما باشند چراکه دریافت مجوز برای این نوع سرمایه گذاری سخت است. «ملکی» بیان کرد که گروه های مشورتی با اصحاب و نخبگان این رشته داشته ایم تا بهترین راهکارهای معنوی، مالی، تجربی و فکری را داشته باشیم. وی خواستار کمک های استاندار و اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شد. به گفتۀ وی نیروهای نظامی و علمی که از استان ها و شهرهای دیگر برای گذراندن سربازی و یا تحصیل به استان می آیند ظرفیت خوبی هستند که می توان از آن ها برای رشد این رشته استفاده کرد چون خیلی از این افراد استعدادهای خوبی در این رشته دارند و تا وقتی هستند می توان از آن ها کمک گرفت. به گفتۀ وی باید دست هیئت های ورزشی باز باشد تا بتوانند از دیگر ارگان ها برای تامین ورزشکار حرفه ای کمک بگیرند چرا که والیبال رشته ای همه گیر است و تمام ارگان های دولتی و خصوصی و مردم به آن علاقه دارند و برگزاری مسابقات والیبال در انواع مناسبات مانند جام فجر، جام رمضان و مرزداران گواه این نکته است.
فرصتی که از دست رفت
رئیس هیئت والیبال استان گفت: چند سال پیش توانستم امتیاز لیگ برتر را برای والیبال استان بگیرم ولی به دلیل نوسانات مدیریتی، کمبود بودجه و بالا بودن هزینه حاضر نشدند کمک کنند و این امتیاز از دست رفت. «ملکی» به مسابقات لیگ استانی هم اشاره کرد و افزود: اکنون در هفته چهارم لیگ هستیم که هر پنجشنبه برگزار می شود و ۱۰ هفته طول می کشد. وی در این زمینه توضیح داد: در این مسابقات ۱۱ تیم شرکت کرده اند که از نظر فنی بسیار خوب است. وی عنوان کرد که برای مسابقات کشوری، تیم آقایان به لیگ دسته دوم رسیده و شرکت می کنند ولی خوشبختانه بانوان استان ما در لیگ دسته یک کشوری مسابقه می دهند.
رکود والیبال به دلیل بی علاقه بودن مسئولان وقت
او با اشاره به اینکه هیئت والیبال از سال ۹۱ تا ۹۴ به شکل سرپرستی در خراسان جنوبی مشغول بکار بود، گفت: به دلیل نبود علاقه مسئولان این رشته در آن زمان دچار رکود شد ولی از سال ۹۴ شرایط تغییر کرد و با تقویت هیئات راه خوبی را در پیش گرفتیم و موفقیت های خوبی به دست آوردیم. «ملکی» تصریح کرد که برای بهره مندی از تجارب و ظرفیت های پیشکسوتان این رشته هم آن ها را دور هم جمع کردیم و از کمک ها آن ها استفاده کردیم. وی افزود: اولین طرح ما استعدادیابی بود که در ۴ مرحله انجام شد و توانستیم بهترین ها را جذب کنیم. برای اجرای این طرح از کمیته استعدادیابی از فدراسیون والیبال کشور به بیرجند آمدند و نتایج امیدوارکننده بود. به گفتۀ وی با همکاری آموزش و پرورش بیش از ۲۰۰ نفر شرکت کردند و شناسایی شدند و بعد از بررسی های دقیق براساس فاکتورها خروجی اصلی حدود ۱۷ نفر برای آموزش حرفه ای والیبال انتخاب شدند.
نبود خانه والیبال مشکل اصلی رشته
رئیس هیئت والیبال استان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی که اکنون داریم نداشتن سالن اختصاصی است، اظهار کرد: امسال سالن نداشتیم البته حدود ۴ ماهی می شود که دوباره یک سالن را اجاره کرده ایم. «ملکی» افزود: مسئولان اداره کل قول داده اند در سال آینده یک سالن ورزشی برای ما مهیا کنند که امیدواریم عملی شود. وی با بیان اینکه والیبال رشته ای است که اکنون در جهان داغ است و جایگاه خاص و ویژه ای پیدا کرده است، تأکید کرد: اکنون نیاز به خانه والیبال داریم تا به راحتی بتوانیم مسابقات و تمرینات خود را آنجا برگزار کنیم و همواره به دنبال سالن های دیگر نباشیم. به گفتۀ وی یکی از کارهای خوبی که در رشته والیبال انجام شده و نشانه توسعه و رشد آن در استان است شرکت در جشنواره مینی والیبال کشوری برای دومین بار می باشد.
نداشتن استاندارد قد مانع رسیدن به تیم ملی
این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح های استعدادیابی که در سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شده است نوجوانان و جوانان مستعد شناسایی شدند، گفت: در سال ۹۵ توانستیم ۴ تیم ورزشی نوجوانان و جوانان در گروه بانوان و آقایان را به مسابقات کشوری اعزام کنیم. «ملکی» خاطر نشان کرد که از بین بانوان و آقایان اعزام شده به مسابقات کشوری چندین نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند ولی به دلیل نداشتن استانداردهای قد تیم ملی به این تیم راه پیدا نکردند با این حال ورزشکارهای استان ما از میان حدود ۷۰۰ نفر انتخاب و بین ۸۰ نفر برتر قرار گرفتند ولی عامل قد مانع انتخاب آن ها برای راهیابی به تیم ملی شد. هرچند به گفته او والیبالیست های مطرحی چون مهسا کدخدا داریم که چندین سال است در تیم ملی بازی می کنند و از سرمایه های استان محسوب می شوند. به گفتۀ وی همچنین در سال ۹۵ دختران در رده نوجوانان در مسابقات کشوری توانسته اند مقام ۴ کشوری را کسب کنند. او تصریح کرد که در تمام ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تیم های فعال والیبال داریم و در سال ۹۵ در طرح استعدادیابی که داشتیم حدود ۴ هزار نفر شناسایی شدند و اکنون حدود ۲۰۰ والیبالیست فعال در بین خانم ها و آقایان در خراسان جنوبی حضور دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*