آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/آخر هفته ای گرم در خراسان جنوبی

آخر هفته ای گرم در خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از آخر هفته ای گرم در استان خبر داد.برهانی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد برای استان قابل پیش بینی است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سربیشه با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان طبس نیز با بیشینه دمای۱۳ درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بوده است.برهانی با بیان اینکه جمعه این هفته هوا گرم تر می شود، گفت:کمینه و بیشینه دما در ۲۴ ساعت گذشته بیرجند، منفی ۱۰و ۹ درجه سانتی گراد بوده است.
اقامه نماز طلب باران در شرکت کویرتایر بیرجند
نماز طلب باران در شرکت کویرتایر بیرجند اقامه شد.در مراسمی با حضور مدیرعامل، معاونان و کارکنان شرکت کویرتایر نماز طلب باران به امامت حجت الاسلام حسینی امام جماعت این کارخانه اقامه شد.حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان درمیان و امام جماعت شرکت کویرتایر در مراسم اقامه نماز طلب باران که در کارخانه کویرتایر برگزار شد،گفت: عالم هستی و عالم طبیعت را خداوند قاعده‌مند و طبق فرمول‌های خاصی بنا کرده است که قرآن می‌فرماید سنت‌های الهی قابل تبدیل نیست.وی افزود: کوتاهی‌ها و بزهکاری‌های ما در قبال محیط زیست هم گناه است، دلسردی و کدورت درونی و فاصله‌هایی که از خود و اخلاق و دین خدا گرفتیم نیز دست به دست هم داده که ما دچار قهر طبیعت شویم.
اخبار کوتاه
*مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: امسال ۶۰۰ گردشگر خارجی به خراسان جنوبی سفر و از بیابان لوت بازدید کردند.
*معاون برنامه ریزی وتوسعه مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در سه هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربع اراضی شهرستان بیرجند خبر داد
*۸۷۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی خراسان جنوبی از آغاز امسال رفع تصرف و خلع ید شد.
*مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خواستار تشکیل کارگروه تخصصی مهاجرت ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان شد و گفت: باید در این کارگروه علل مهاجرت بررسی و به ستاد اعلام شود. *مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت جدی این نهاد از مجالس تعزیه استان گفت: زمینه ها و ظرفیت های قابل ملاحظه ای وجود دارد که با برنامه ریزی منسجم و مدون می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
*رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها یک معضل است که سبب مقاوم شدن انواع باکتری ها در برابر داروها می شود.
*خانه افضل بیک رفیعی یکی از بناهای دوره قاجاری در خوسف است که مرمت آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی و مالک بنا به اتمام رسید.
*رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در تبلیغات شهری باید دستاوردها و پیشرفت هایی که انقلاب در چهار دهه گذشته داشته با طرحی نو مطرح شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*