اخبار ورزشی استان/چهارمین مسابقات شطرنج جام خاوران در استان برگزار می شود

چهارمین مسابقات شطرنج جام خاوران
در استان برگزار می شود
چهارمین دوره مسابقات شطرنج خاوران به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود. رئیس هیئت شطرنج و بازی های فکری استان، در جلسه هماهنگی میزبانی برگزاری چهارمین دوره مسابقات شطرنج جام خاوران گفت: این مسابقات در تقویم فدارسیون قرار گرفته و به نام خراسان جنوبی ثبت شده است. علی جعفری افزود: برگزاری این رقابت ها به عنوان حرکتی اثرگذار برای رشد و تعالی شطرنج استان و معرفی توانمندی های این منطقه است. وی با بیان اینکه سومین دوره این مسابقات در نوروز سال گذشته و با کیفت خوبی برگزار شد، تصریح کرد: تدابیر و تمهیدات ویژه ای برای حضور بیشتر نمایندگان از استان های سراسر کشور، افزایش تعداد مسابقات، جوایز و فعالیت های فوق برنامه و اسکان ورزشکاران پیش بینی شده که باید برای آن برنامه ریزی مناسب صورت پذیرد. به گفته وی در این دوره بیش از نیمی از استان های کشور و بالغ بر ۱۷۰ شرکت کننده حضور دارند. در ادامه این جلسه، دکتر محمد اسماعیل افضل پور، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: حمایت از میزبانی مسابقات کشوری و اردوها یکی از راهبردهای اصلی است. وی افزود: ورزش، بهترین ابزار برای معرفی توانمندی استان ها، جذب علاقه مندان به ورزش، توسعه ارتباطات با فدارسیون های وررزشی و ارتقای سطح فنی و تکنیکی مربیان و ورزشکاران است.
میزبانی خراسان جنوبی در نخستین دوره داوری و مربی‌گری پارکور در کشور
نخستین دوره مربیگری و داوری پارکور کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود. رئیس هیات انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی گفت: «محمود رشید» مدرس جهانی کریکت از پاکستان برای برگزاری نخستین دوره آموزشی مربیگری و داوری بهمن ماه جاری راهی بیرجند می‌شود. علیرضا علیزاده افزود: دوره‌های آموزش آشنایی با اصول و فنون رشته کریکت از جمله فعالیت های این دوره است. به گفته وی متقاضیان جهت ثبت نام می توانند با دارا داشتن حداقل ۲۰ سال، داشتن کارت پایان‌خدمت یا گواهی اشتغال، مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن سوابق و تجارب ورزشی در رشته پارکور در این دوره آموزشی شرکت کنند. «کریکت یک ورزش تیمی «بت و توپ» است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی شکل با شعاع میانگین ۷۵ متر میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود.
دعوت از کوهنورد طبسی به اردوی تیم ملی
الهام ابراهیمی کوهنورد طبسی به ششمین اردوی انتخابی تیم ملی امید کشور دعوت شد. ابراهیمی تاکنون پنج دوره اردوی آموزشی و انتخابی تیم ملی در کارگروه هیمالیا نوردی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.ششمین مرحله این اردو ۱۱ تا ۱۳ بهمن در قله شهباز اراک برگزار می شود‌.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*