آیا نوشیدن شیر برای شما بد است؟ ممکن است شیر آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید مفید نباشد

سال‌هاست که صنایع تولید شیر به ما می‌گوید نوشیدن شیر برای ما لازم و مفید است و کمکمان می‌کند استخوان‌ها و دندان‌هایی سالم داشته باشیم. آیا ممکن است در مورد فواید شیر اغراق کرده باشند؟

شیر

شکی نیست که شیر برای رشد کودکان مفید است، اما عده‌ی زیادی از افراد تردید دارند که آیا واقعاً نوشیدن شیر برای بزرگسالان هم به همان اندازه مفید باشد. اگر عادت دارید هر روز شیر بنوشید پس لازم است مطلب زیر را بخوانید، زیرا دلایلی به شما ارائه می‌دهیم که چرا نوشیدن شیر ممکن است آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید برایتان سودمند نباشد.

شیر می‌تواند تولید خلط را افزایش بدهد

 

شیر می‌تواند باعث نفختان بشود

 

شیر لزوماً استخوان‌ها را محکم‌تر نمی‌کند

وقتی کودک بودید، استخوان‌های شما در حال رشد بودند، برای همین به کلسیم شیر نیاز داشتید تا رشدی سالم داشته باشید و استخوان بسازید. اما با بالا رفتن سن، می‌توانیم با رژیم غذایی متعادل و سالم، کلسیم کافی را به دست بیاوریم، بنابراین کلسیم اضافی شیر دیگر مورد نیازمان نیست.

 

شیر می‌تواند باعث بروز آکنه شود

 

شیر می‌تواند وزنتان را بالا ببرد

 

شیر می‌تواند احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد

 

شیر می‌تواند نرخ مرگ و میر را در زنان مبتلا به سرطان سینه بیشتر کند

 

 

شیر گاو حاوی آنتی بیوتیک‌ها و هورمون‌هاست

 

شیر می‌تواند ریسک سرطان تخمدان را افزایش بدهد

 

ممکن است به شیر آلرژی داشته باشید

البته توجه داشته باشید که این مشکلات در همه‌ی افراد به وجود نخواهد آمد؛ نوع شیر مصرفی (ارگانیک و طبیعی و …)، میزان چربی شیر مصرفی (بدون چربی، کم چرب، پرچرب و …)، مقدار شیر مصرفی، مزاج فرد از نظر طب سنتی و برخی عوامل دیگر نیز تاثیرگزارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*