یک فعال صنفی کارکنان مخابرات: ادامه بلاتکلیفی کارگزاران مخابرات روستایی/به بهانه خصوصی‌سازی قانون را دور زدند

یک فعال صنفی کارگزاران مخابرات روستایی معتقد است؛ محلس باید شرکت مخابرات ایران را وادار به اجرای قانون کند تا مطالبات کارگزاران مخابرات برآورده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ملا (رئیس انجمن صنفی کارگزاران مخابرات روستایی جنوب استان آذربایجان غربی) در ارتباط با بلاتکلیفی خود و همکارانش گفت: متاسفانه قانون مربوط به کارگزاران مخابرات روستایی (ماده ۸۳) به دست فراموشی سپرده شده و سازمانی مانند شرکت مخابرات ایران از اجرای دقیق و کامل آن سرباز می‌زند و حقیقتا باید گفت که آن را به بازی گرفته است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک شرایط و با درایت تمام و کمال، زحمت تصویب ماده ۸۳ قانون الحاق را متحمل می‌شوند و آن را به تصویب می‌رسانند و شورای محترم نگهبان نیز آن را تایید می‌کند و در نتیجه، آن قانونِ بی‌عیب و نقص، برای ابلاغ و اجرا آماده می‌شود؛ در حالی که شرکت قدرتمندی مانند مخابرات به بهانه خصوصی‌سازی از اجرای آن سرپیچی کرده و آن را مغایر با ساختار و سیاست خود می‌داند و می‌خواهد روح ماده ۸۳ را همسو با سیاست‌های تبعیض‌آمیز و استثمارگونه خود تغییر داده و بی‌اثر نماید؛ به نحوی که چیزی از آن باقی نماند.

ملا ادامه داد: حال در این میان این کارگزاران مخابرات روستایی هستند که قربانی فرافکنی‌ها شده و سرنوشت و آینده‌شان مبهم است. خواسته قانونی آن‌ها که عقد قرارداد دائم است، هرگز جامه عمل نپوشیده است و مهم‌تر از همه اینکه تا امروز مجلس شورای اسلامی به یکی از وظایف اصلی خود، یعنی نظارت بر روند اجرای این مصوبه عمل نکرده و هیچگونه اقدام موثر و کارایی را انجام نداده است و باید گفت که کارگزاران مخابرات روستایی و ماده ۸۳ را به بوته فراموشی سپرده است.

به گفته ملا، قدرت نظارتی مجلس تا امروز می‌توانست این مشکل اساسی را برای همیشه حل نماید، ولی متاسفانه در این خصوص دچار تعلل شده و برای اجرایی کردن دقیق این ماده، اقدامی در خور و شایسته را انجام نداده است؛ به همین خاطر است که کارگزاران تا امروز در بلاتکلیفی مطلق به‌سر برده و با مشکلات عمده‌ای که وجود دارد و چالش‌هایی که شرکت مخابرات ایجاد می‌کند، روزگار می‌گذرانند.

این فعال صنفی مخابراتی‌ها افزود: نمایندگانی که برای تصویب این ماده قانونی این همه تلاش نموده و از موانعی سخت برای تصویب آن گذشته‌اند، چرا امروز نظارتی بر روند اجرای آن ندارند؟ چرا اجازه می‌دهند که شرکت مخابرات ایران تمامی زحمات و تلاش‌های آنان را به هدر داده و اینچنین قانون روشن مجلس را به بازی بگیرد؟

وی تصریح کرد: جامعه کارگزاران مخابرات روستایی انتظار دارد که مجلس شورای اسلامی به‌طور عموم و نمایندگانی که در تصویب این ماده قانونی نقش داشته و همچنان در مجلس حضور دارند و به نوعی نسبت به موضوع کارگزاران آگاهی و اشراف دارند؛ به طور اخص، نسبت به این موضوع حساس و سرنوشت‌ساز ورود پیدا کرده و با قدرت نظارتی خود شرکت مخابرات ایران را وادار به تمکین از قانون نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*