دانستنی‌های علمی؛

 

 

 پیشگیری از هپاتیت A با بهداشت فردی

رعایت بهداشت فردی از ابتلا به بیماری هپاتیت A تا حد زیادی جلوگیری می‌کند؛ باید بدانید که راه انتقال ویروس بیماری هپاتیت از طریق مصرف خوراکی‌هاست؛ به همین دلیل هر گونه ماده غذایی قبل از مصرف باید به خوبی شسته شود.

همچنین بیمارانی که مبتلا به این بیماری هستند تا مدت‌ها ویروس هپاتیت A را از طریق مدفوع دفع خود می‌کنند؛ به همین دلیل رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از انتقال این بیماری ضروری است.

 

نکاتی پیرامون دندان عقل

دندان‌های عقل در قسمت انتهایی دهان ظاهر می‌شود و رویش آن‌ها حدودا در بیست سالگی است؛ البته در بسیاری از افراد تا بیست و پنج سالگی نیز ادامه می‌یابد.

چرا دندان عقل باعث ناراحتی و مشکل برای فرد می‌شود؟، دندان‌های عقل در بسیاری از افراد، به دلیل اینکه فضای کافی برای رشد ندارند به صورت نهفته زیر بافت لثه قرار داشته و از لثه‌ها خارج نمی‌ شوند؛ این رشد غیر طبیعی با درد در ناحیه انتهایی دهان و حتی با سردرد همراه است.

راه‌های جلوگیری از سنگ کلیه/نکاتی پیرامون دندان عقل/ پیشگیری از هپاتیت A با بهداشت فردی/ برای فرار از دیابت این مواد غذایی را مصرف کنید

برای فرار از دیابت این مواد غذایی را مصرف کنید

محققان دریافته اند که مصرف فیبر به تنهایی می‌تواند از ابتلا به دیابت تا حدود زیادی جلوگیری کند؛ تحقیقات دانشمندان که در هشت کشور جهان انجام شده است، نشان داد که مصرف ۲۶ گرم فیبر مانعی برای ابتلا به دیابت در فرد است؛ بهتر است بدانید میوه و سبزیجات بهترین منبع فیر هستند؛ برای مثال سیب ۴ گرم فیبر دارد.

اگر عادت به مصرف سبزیجات ندارید؛ این مواد غذایی را به صورت آهسته وارد رژیم غذایی خود کنید.

راه‌های جلوگیری از سنگ کلیه/نکاتی پیرامون دندان عقل/ پیشگیری از هپاتیت A با بهداشت فردی/ برای فرار از دیابت این مواد غذایی را مصرف کنید

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*