آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/پخت آش نذری برای طلب باران در اسلامیه

یخبندان شدت می گیرد
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی انجام شده روی الگوی نقشه های پیش یابی در ادامه روند کاهشی دمای هوا تشدید سرما و یخبندان قابل پیش بینی است. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد که در ۴۸ ساعت آینده تحت تاثیر جریان های نسبتا پایدار جوی شرایط آرام و یکنواخت و آسمان در اغلب ساعات صاف خواهد بود.به گفته وی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد و تشدید سرما و یخبندان خواهد بود.او با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوا در روز گذشته در مرکز استان به ۹ و منفی ۱۰ درجه سلسیوس رسید، گفت: در این مدت سربیشه با کمینه دمای منفی ۱۱ و طبس با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.
دستگاه ها برای مقابله با بحران سرما آماده باشند
فرماندار درمیان گفت: همه دستگاههای اجرایی عضو مدیریت بحران و شورای ترافیک برای مقابله با بحران های ناشی از فصل سرما آمادگی کامل داشته باشند.محمد بشیری زاده در شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان درمیان افزود: حضور به موقع و آگاهانه دستگاه های مسئول در مواقع بروز بحران می‌تواند از وقوع حوادث و سوانح ناگوار پیشگیری کند.
پخت آش نذری برای طلب باران در اسلامیه
بانوان اسلامیه شهرستان فردوس برای طلب باران ۳ دیگ آش نذری طبخ کردند. ۲۰ نفر از بانوان تکیه حضرت زینب(س) اسلامیه با تهیه مواد مورد نیاز ۳ دیگ آش نذری طبخ کردند و بین هزار نفر توزیع کردند. در این مراسم بانوان با قرائت دعای باران، استغفار و طلب بخشش از خداوند، تمنای باران رحمت الهی کردند.
تکمیل پایگاه اورژانس قهستان با کمک خیران تهرانی
پایگاه اورژانس همیاران شهری قهستان با کمک یک خانواده خیر تهرانی ساخته شد.مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان گفت: این پایگاه با زیر بنای ۱۵۰ متر مربع در شهر قهستان ساخته شده است. حسینی هزینه ساخت این پایگاه را ۲۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این پایگاه در صورت تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی به زودی به بهره برداری می رسد.
رشد ۳۵ درصدی مشارکت های مردمی نهبندان
امروز خراسان جنوبی – سنایی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان گفت: در سال جاری رشد ۳۵ درصدی جمع آوری مشارکت های مردمی را در نهبندان داشته ایم. به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدبارانی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سالجاری مبلغ ۸۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بخش مشارکت های مردمی بهزیستی نهبندان کمک شده است، تصریح کرد: از این مبالغ جمع آوری شده ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان غیر نقد و ۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت نقد در اختیار سازمان بهزیستی نهبندان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*