آخرین خبر :

ابهامات فراوان پیرامون پرونده تقلب فرماندار در آزمون پایان ترم دانشگاه؛ استعفای فرماندار کافی نیست؛ این مورد استثنایی نیازمند شرح و بسط است!

به رغم آنکه فرماندار استعفا داده و استعفایش مورد قبول واقع شده، هنوز ابهامات فراوانی در این خصوص وجود دارد؛ ابهاماتی که کمترین فایده رفع‌شان، جلوگیری از انتشار شایعاتی است که رو به ازدیادند.
به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که گرد و غبار در خوزستان به شدت افزایش یافته و مدارس و ادارات بسیاری از شهر‌های این استان از جمله دزفول را به تعطیلی کشانده، یکی از فرمانداری‌های ویژه این استان به دلیل یک رسوایی از سمت خود کنار رفته و جای خالی‌اش را ابهامات فراوان گرفته است.
صحبت درباره فرمانداری ویژه دزفول است که تازه مدت کوتاهی بود سپرست یافته بود. سرپرستی که در پنجمین روز ماه جاری معرفی شد، اما ماه به پایان نرسیده از سمتش کنار رفت. کناره‌گیری از نوع استعفا و به دلیلی بی ربط با مسئولیت‌های فرماندار، اما بسیار مهم و به نوعی غیرقابل اغماض؛ اتفاقی که مردم علت رقم خوردنش را «کشف تقلب» ذکر می‌کنند، ولی استانداری مدعی است برای «احترام به نظر مردم» رخ داده است!
ماجرا درباره سندی است که چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از کشف یک تقلب بزرگ در یکی از آزمون‌های پایان ترم در یکی از واحد‌های دانشگاه‌های آزاد در استان خوزستان داشت. سندی که بر بالای آن، نام فرد متقلب و شماره دانشجویی «ارسلان شهنی»، سرپرست فرمانداری دزفول به چشم می‌خورد و امضای جمعی از مسئولان دانشکده ذیل آن نقش بسته بود.

سندی مربوط به یکی از آزمون‌های پایان ترم پاییزه رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی که در توضیحات آن، این گونه آمده است: «فردی با هویت نامعلوم به جای آقای ارسلان شهنی در جلسه امتحان درس آمار و احتمالات مهندسی حاضر شده و با توجه به معلوم شدن این مساله و حضور سرپرست سالن برای بررسی، فرد به سرعت محل را ترک کرده و متواری می‌شود.»

توضیحاتی که بسیاری از کاربران فضای مجازی در تکمیل آن، مدعی شده‌اند فرد دستگیر شده با کارت دانشجوی شهنی در نشست حضور داشته و به دلیل عدم تطابق چهره‌اش با کارت دانشجویی، مورد بازخواست قرار گرفته و این ماجرا برملا شده است. توضیحاتی که فرماندار به شدت آن را تکذیب کرده و مدعی می‌شود که برایش پاپوش دوخته‌اند و ماجرا را پیگیری قضایی خواهد کرد.
شهنی در ادامه گفت‌وگو با یک سایت محلی می‌افزاید: «کارشناسی و کارشناسی ارشد بنده در رشته مدیریت بوده و دانشجوی دکتری مدیریت با شماره دانشجویی ۹۴۰۴۵۲۱۳۲ هستم که تمام واحد‌های دکتری را پاس کرده‌ام و منتظر شرکت در امتحان جامع هستم. به دلیل علاقه‌مندی به حوزه اجرایی و رشته عمران، بعد از پایان واحد‌های درسی در مقطع دکتری، رشته عمران را بدون کنکور ثبت نام کردم، اما به علت گرفتاری شغلی، نامه‌ای به دانشکده مربوطه نوشته و تقاضای مرخصی کردم، اما به دلیل گرفتاری پیگیر نشدم و فقط در تعدادی از امتحانات شرکت کردم.»
استعفای فرماندار کافی نیست؛ این مورد استثنایی نیازمند شرح و بسط است!او در ادامه می‌گوید: «اگر کسی به جای بنده در امتحان شرکت کرده، باید از ورود ایشان و نیز خروج ایشان ممانعت می‌شد و قطعا این که فردی به جای من موفق به حضور در جلسه امتحان و سپس فرار از محل امتحان شده را پیگیری قضایی خواهم کرد… پیشتر نیز در مسایلی دیگر برای بنده حواشی ایجاد کرده بودند و تهمت‌های فراوانی زده بودند که از طریق قانونی پیگیری کردم…»
بدین ترتیب مشخص می‌شود که آقای فرماندار همزمان در دو مقطع تحصیلی در دو دانشگاه مشغول به تحصیل است؛ یکی در مقطع دکترا و دیگری در مقطع کارشناسی. تحصیل همزمان در دو رشته در دو مقطع که فرماندار می‌کوشد در سخنانش از منطبق بودنش با قانون دفاع کند و نگذارد به رقم خوردن حاشیه‌ای جدید برایش منجر شود، اما در نهایت اتفاقی رخ می‌دهد که همه چیز را تغییر می‌دهد.
از انتشار گفت‌وگوی فرماندار و تکذیب تمام قد هرگونه تقلبی در آزمون ساعاتی نگذشته، خبر می‌رسد که شهنی از سمت خود استعفا داده است و استاندار خوزستان نیز با این استعفا موافقت کرده است تا یکی از کوتاه‌ترین دوران حضور یک فرد در راس یک فرمانداری به ثبت برسد و شهنی گزینه ورود به کتاب رکورد‌های گینس در این مساله شود.
با این توضیح که برخی رسانه‌ها به نقل از استاندار در این خصوص خبر می‌دهند: «جزئیات تخلف امتحانى را هنوز مورد بررسى قرار ندادیم که روشن شود وی فرد دیگرى را به جاى خود به جلسه امتحان فرستاده یا شخص دیگرى این اقدام را انجام داده است [اما]سرپرست فرماندارى دزفول بعد از انتشار خبر تخلف امتحانى به منظور احترام به افکار عمومى از سمت خود استعفا کرده است.»
توضیحاتی که نه تنها برای افکار عمومی قانع کننده نیست، که به نوعی ثابت می‌کند تقلب رخ داده با اطلاع فرماندار رخ داده است و چه بسا ابعاد ماجرا فراتر از این‌ها باشد؛ گمانه زنی‌هایی که به شدت در حال تکثیر هستند و به رونق شایعات فراوان در این خصوص منجر شده‌اند، اما ظاهرا نتوانسته‌اند مسئولان را به شفاف سازی در این خصوص وادار کنند. مسئولانی که مدعی هستند در اتفاقی نادر یک مدیر به احترام افکار عمومی در یک ماجرا استعفا داده، اما در خصوص چرایی رقم خوردن این تصمیم استثنایی توضیحی ارائه نمی‌دهند!
در پایان گفتنی‌است تلاش‌های مکرر «تابناک» برای ارتباط با فرماندار مستعفی و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی برای شنیدن توضیحات ایشان و آگاهی از زمان معرفی فرماندار یا سرپرست بعدی فرمانداری دزفول بی نتیجه ماند. این در حالی است که «تابناک» آمادگی دارد توضیحات مسئولان، به ویژه فرماندار مستعفی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا دریافت و منتشر نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*