آخرین خبر :

فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه(ع)۲ خراسان جنوبی: ۵۰ پروژه عمرانی، خدماتی استان امروز افتتاح می شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه(ع)۲ خراسان جنوبی از افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان های مرزی استان و برگزاری جلسه هم اندیشی ائمه جمعه، جماعات، علما، معتمدین اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی امروز پنج شنبه خبر داد.
سردار حسن رجب زاده در نشست مطبوعاتی گفت: با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری فعالیت های خود در مرزی های شرق کشور را آغاز کرده است.وی حفظ امنیت منطقه را از مهم ترین اهداف حضور قرارگاه ثامن الائمه (ع) ۲در مرزهای شرق کشور عنوان کرد و افزود: طی هشت ماه گذشته در شهرستان های مرزی استان فعالیت های خوبی انجام شده است که در این راستا ۲۷۰ نیروی بسیجی در قرارگاه ثامن الائمه ۲جذب شده اند.وی با اشاره به تمرین های تاکتیکی در منطقه درمیان گفت: این تمرین تاکتیکی با حضور شش گردان امام حسین(ع)، یک گردان بیت المقدس و یک گردان فاتحین به مدت چهار روز برگزار شده و در آینده ای نزدیک شش گردان امام حسین(ع) تمرینات تاکتیکی خود را در سطح استان برگزار خواهند کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه(ع)۲ در ادامه به بحث محرومیت زدایی که یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه است اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی و مردم یاری دو بال یک مجموعه بوده که برای ایجاد اشتغال زایی نیز لازم است.
سردار رجب زاده با بیان اینکه اقدامات خوبی با همکاری آستان قدس رضوی انجام شده، عنوان کرد: توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و توزیع ۹ هزار بسته کمک تحصیلی از جمله اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه یک سری برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و برنامه های بلندمدت در دستور کار این قرارگاه می باشد، عنوان کرد: ۱۰۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان آماده شده که به آن ها تحویل داده خواهد شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه(ع)۲ در ادامه به پروژه های عمرانی و خدماتی اشاره کرد و بیان داشت: احداث آب بندها و دیوار ساحلی، کانال آبرسانی، سیل بند، احداث حمام و سرویس بهداشتی و احداث راه روستایی از جمله پروژه های عمرانی در شهرستان های مرزی استان است.سردار رجب زاده با بیان اینکه نیازهای اصلی شهرستان های مرزی شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر آب از مهم ترین مشکلات پیش روی این مناطق می باشد که با ایجاد آب بند می توان آب باران را ذخیره کرده و از آن نیز برای انجام برنامه های مختلف اعم از کشاورزی استفاده کرد.
وی توجه به اشتغال روستائیان را اولویت دیگر قرارگاه ثامن الائمه(ع)۲ عنوان کرد و افزود: در این راستا کارگاه های تولیدی، دامپروری سبک، مباحث و رفع مشکلات کشاورزان در دستور کار قرار دارد.
وی از افتتاح همزمان ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان های مرزی استان خبر داد و گفت: این پروژه از ابتدای سال شروع شده که هم اکنون مورد بهره برداری و استفاده مردم قرار گرفته است.
به گفته وی این پروژه ها شامل چهل چشمه حمام، سه حمام عمومی، سرویس بهداشتی، آب بند خاکی، کانال کشی و دیوار ساحلی است.
سردار رجب زاده در بخش دیگری از برگزاری جلسه هم اندیشی ائمه جمعه، جماعات، علما، معتمدین اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی امروز پنج شنبه ۲۳ آذرماه جاری در محل مجتمع غدیر خبر داد و افزود: حفط امنیت و وحدت در مناطق مرزی خراسان جنوبی یکی از اولویت های قرارگاه می باشد.
سردار رجب زاده با تاکید بر اینکه باید مناطق مرزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز به برکت وجود روستائیان در مرزها، امنیت خوبی بر استان حاکم است.
وی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه ۲ آمادگی همکاری با گروه های جهادی در مناطق مرزی را دارد، افزود: همکاری و تعامل خوبی بین بسیج سازندگی و قرارگاه ثامن الائمه(ع) وجود دارد و از توان یکددیگر برای حل مشکلات مناطق مرزی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*