۳۸ تعاونی استان برای دریافت تسهیلات ارزان معرفی شدند

۳۸ تعاونی خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی شدند.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: در مدت کمتر از ۱۰ روز ۳۸ تعاونی استان برای دریافت ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شدند.حسن سروری افزود: با انعقاد قرارداد بانک توسعه تعاون با صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات سرمایه درگردش و ایجاد صنایع تبدیلی وتکمیلی دربخش صنعت، معدن و کشاورزی برای تعاونی های استان با نرخ قطعی ۱۲ درصد از ۱۳ آذر در استان آغاز شده است.وی سقف تسهیلات سرمایه در گردش را ۱۰ میلیارد ریال بصورت بازپرداخت اقساط سه ماه و در مجموع یکسال عنوان کرد و گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه برای طرح های ایجادی صنایع تبدیلی و تکمیلی دوران بازپرداخت تسهیلات ۸ سال با احتساب ۳ سال دوران مشارکت است، افزود: در این زمینه نیز اعتبارات شناور بوده و محدودیتی در پرداخت تسهیلات به تعاونی ها وجود ندارد.
وی گفت: نداشتن بدهی معوق بانکی، فقدان چک برگشتی در سیستم بانکی وعدم استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی از شرایط دریافت تسهیلات برای شرکت های تعاونی است.
سروری با اشاره به اینکه تسهیلات ابلاغی میتواند باعث رونق واحدهای تولیدی در بخش تعاون شود، ارائه طرحهای توجیهی و قابل دفاع برای طرح های جدید را ضروری دانست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*