آخرین خبر :

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی(ص) برنامه های هفته وحدت باید در طول سال گسترش یابد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت کاری حکیمانه است، گفت: برای گسترش وحدت باید برنامه های هفته وحدت در طول سال گسترش یافته و همگانی شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیت‌ا… عبادی در مراسم آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی (ص) بیرجند با بیان اینکه برنامه‌ های وحدت و نام ‌گذاری هفته ای با این نام کاری حکیمانه است، اظهار داشت: برنامه ‌های هفته وحدت باید در طول سال گسترش یافته و همگانی شود تا وحدت گسترش یابد.نماینده ولی‌ فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در احادیث توصیه شده که در زمان فتنه‌ های سخت باید به قرآن پناه برد، گفت: ممکن است رنگ و زبان انسان ‌ها با یکدیگر متفاوت باشد اما آنچه مهم است و بین انسان ها مشترک است، انسان بودن است
آیت ا… عبادی افزود: در قرآن واژه ‌ای به ‌نام ادیان نداریم و ادیان گوناگون ساخته بشر بوده و از دام ‌هایی است که مانع سعادت بشر می باشد.
نماینده ولی ‌فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه تمام آسیب ‌هایی که به جامعه اسلامی وارد می شود از ناحیه کفار، منافقین، ستمگران و جاهلان است، افزود: این افراد با نفوذ در جامعه مشکل و درد ایجاد می ‌کنند.
وی شرط اول دینداری را حذف این گروه ها از تصمیم ‌سازی و تصمیم‌ گیری در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر یک ستمگر و جاهل امور مسلمانان را به دست بگیرد، حتما در جامعه مشکل ایجاد خواهد شد.
آیت ا… عبادی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی جای طاغوت و غیر خدا نیست، افزود: اداره جامعه اسلامی باید از روی علم، آگاهی و با تقوا باشد.
امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز با بیان اینکه قرآن کتاب الهی است و وعده های آن حق است، اظهار داشت: یقینا وعده‌ های خدا تحقق خواهد یافت.مولوی فاروقی با اشاره به اینکه خداوند نصرت و یاری مسلمانان را بر خود لازم دانسته است، افزود: خدا در قرآن فرموده که لازم است مؤمنان را یاری کنیم. امام جمعه اهل سنت بیرجند راه دست یافتن جامعه اسلامی به عظمت و شکوه صدر اسلام را تمسک یافتن و چنگ زدن به قرآن دانست و گفت: متأسفانه امروزه استفاده از قرآن به مجالس ختم محدود شده در صورتی که راه نجات مسلمانان عمل به قرآن است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نابودی مسلمانان گفت: دشمن نمی‌ خواهد اثری از اسلام و مسلمانان باشد لذا برای رسیدن به خواسته‌ های خود به هر توطئه ای که موجب تضعیف مسلمانان و تسلط بر کشورهای اسلامی و منابع غنی آنها، شود متوسل می شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تبدیل به پایگاه دشمنان شده اند و حکام آن گوش به فرمان ستمگران هستند.
وی با اشاره به اینکه جنایت های عده‌ ای نادان و ‌دست‌ نشانده ابر قدرت‌ ها به‌ نام اسلام، تصویر خشنی از اسلام را ارائه کرده و موجب اسلام‌ هراسی غربی ‌ها شده است، افزود: توجه و عمل به قرآن موجب عبور مسلمانان از فتنه ‌ها و نابسامانی‌ ها خواهد بود.
مولوی فاروقی گفت: باید راهکارهای عملی برای وحدت را دنبال کرد چرا که شعار دادن دردی را دوا نمی‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*