آخرین خبر :

نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح کرد بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی توسط یک شرکت استرالیایی

نماینده بیرجند3

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی توسط یک شرکت استرالیایی خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: از آن جایی که در استان خراسان جنوبی ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و تاکنون دولت برنامه‌ای برای انتقال آب به استان نداشته است و مردم باید در مصرف آب احتیاط داشته باشند.

وی افزود: کشاورزان باید برای صرفه جویی در مصرف آب از روش‌های آبیاری نوین در کشاورزی استفاده کنند چون بارور کردن  ابرها هیچگاه ما را از استفاده صحیحی و درست آب بی نیاز نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با یک شرکت استرالیایی در زمینه بارور کردن ابرها در خراسان جنوبی دیداری داشتیم که طرح‌های عملی خود را در چند کشور تاکنون اجرا کرده و موفق بوده و اگر طرح‌های این شرکت مورد تایید قرار گیرد با همراهی وزیر نیرو این طرح‌ها را در خراسان جنوبی استفاده خواهیم کرد.

عبادی با اشاره به ارائه بودجه سال ۹۷ توسط رئیس جمهور افزود: انتظار داشتیم دولت در این بودجه به استان‌های محروم مانند خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم برخوردار توجه بیشتری می‌داشت.

وی با بیان اینکه نباید دولت در حق استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که از برخی زیرساخت‌ها محروم است کم لطفی می‌کرد اظهار داشت: نگاه و سیاست‌های دولت خیلی مهم است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: انتظار داشتیم دولت تمام استان‌های محروم را مانند یکدیگر ببیند و همان بودجه‌ای که به عنوان مثال برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته برای خراسان جنوبی هم در نظر می‌گرفت چون این حالت برای مردم سوء تفاهم ایجاد می‌کند.

عبادی با بیان اینکه تاکنون کاری که در حوزه بودجه ۹۷ انجام شده در حوزه  دولت بوده است افزود: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تلاش خواهند کرد تا تغییراتی را در بودجه رقم زنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بیکاری خیلی نامناسب است اظهار داشت: خراسان جنوبی در صنایع دستی توانمندی‌های زیادی دارد که در زمینه فرش، حوله‌بافی و توبافی می‌تواند تمام نیاز کشور و خارج کشور را برآورده سازد.

عبادی افزود:  درحال حاضر چشمه جوشان اشتغال صنایع دستی  و گردشگری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*