نتیجه نشست روابط عمومی استانداری با خبرنگاران بعد یکسال تشکیل کمیته رسانه با تاخیر

کمیته رسانه برای انعکاس درخواست ها، پیشنهادها و مشکلات خبرنگاران به مسئولان تشکیل شد. درحالی که مدیرکل روابط عمومی استانداری بیشتر از یکسال در این سمت مشغول است دیروز به درخواست خبرنگاران جلسه ای تشکیل داد که نتیجه آن تشکیل کمیته رسانه برای انعکاس مشکلات آنان بود. کمیته ای که باید سال ها قبل در استانی که سابقه کار روزنامه نگاری در آن به بیش از ۲۰ سال می رسد، ایجاد می شد. بهاری روز گذشته در جلسه هم اندیشی روابط عمومی استانداری با خبرنگاران در پاسخ به گلایه ها در این زمینه توضیح داد: من رسالت خبرنگاری خود را فراموش نکرده ام ولی به دلایلی مانند مشغولیت کاری در بحبوحه انتخابات، تغییر مدیران بالادستی، ایجاد برخی حاشیه ها و … برگزاری این جلسه کمی به تاخیر افتاد.مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه یک خبرنگار به نمایندگی از رسانه ها مستمر در اتاق فکر شورای روابط عمومی ها شرکت کند، اظهار کرد: کمیته رسانه ای تشکیل و مسئول آن نیز از بین خود خبرنگاران انتخاب شود که این اتفاق افتاد و در همین جلسه تصویب شد که از این پس نماینده خبرنگاران در این اتاق فکر شرکت می کند و همچنین پیگیر حل مشکلات خبرنگاران در این کمیته می شود.
همیشه نمی توان نیمه پر لیوان را دید
در این جلسه خبرنگاران بدون رودربایستی مشکلات خود را بیان کردند که از جمله آنان «حسین زاده»، خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی بود. او با بیان اینکه خبرنگاران خراسان جنوبی فقط باعشق و خالصانه کار می کنند، اضافه کرد: خبرنگاران قشر مظلومی هستند که خیلی از ناملایمات را نشنیده می گیرند و کم پیش می آید که در این زمینه درد دل کنند. وی با تأکید بر اینکه ما برای مردم کار انجام می دهیم، بیان کرد: مسئولان به جای اینکه از خبرنگاران استقبال کنند متأسفانه فقط به روابط عمومی ها ارجاع می دهند که در برخی مواقع خبرنگار را رقیب خود می دانند در حالیکه خبرنگار و روابط عمومی مکمل هم هستند. به گفتۀ وی در استان برخی از ادارات انتظار دارند روابط عمومی آن ها باشیم در حالیکه رسالت رسانه ها بیان واقعیت ها است و نمی توان همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کرد.
خبرنگاران حمایت نمی شوند
«کاظمی»، خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه خبرنگاران برای ارائه اخبار از خودگذشتگی دارند، اظهار کرد: استانداری در برخی مواقع با دعوت فقط برخی از رسانه ها باعث دوگانگی می شود. همچنین وی با اشاره به اینکه در استان های دیگر هم کار کرده است، عنوان کرد: بدترین رفتار را من از برخی مسئولان خراسان جنوبی دیده ام. به گفتۀ وی جایگاه روابط عمومی ها پارکینگ عمومی شده است و هرکسی بدون مدرک لازم این شغل را می گیرد. «کاظمی» اضافه کرد که یکی از مهمترین مشکلات خبرنگاران خراسان جنوبی نداشتن متولی است که نه خانه مطبوعات دارند و نه انجمن صنفی به معنای واقعی دارند تا از آن ها حمایت کنند!.
«ابراهیمی»، خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز در این جلسه مهمترین مشکلات خبرنگاران را ناآشنایی مسئولان با خبرنگان و وظایف آنان، جواب ندادن به موقع مدیران برای تهیه خبر و گزارش و نامه نگاری برای ارسال سوالات و آنلاین نبودن آنان بر شمرد.
لزوم اطلاع رسانی به موقع جلسات
«زیراچی»، مسئول خبرگزاری مهر در خراسان جنوبی هم در جلسه با بیان اینکه دیگر فکس منسوخ شده است، عنوان کرد که اطلاع رسانی جلسات باید به موقع در فضای مجازی منتشر شود و خبرنگاران هم بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود مانند لپ تاپ را با خود داشته باشند.
درخواست نشست خبری با استاندار
«ملایی»، سرپرست روزنامه تخصصی صمت هم با تأکید بر اینکه مسئولان استانی به رسانه های کشوری توجه بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: با اعلام اخبار مثبت در کشور می توان به جذب سرمایه گذار و گردشگر کمک کرد. وی درخواست کرد که نشست خبری با حضور استاندار برگزار شود و مدیران و معاونان استانداری نیز هر از چندگاهی نشست خبری با خبرنگاران داشته باشند تا به راحتی رسانه ها بتوانند به جواب سوالات خود برسند.«قلندری»، مسئول خبرگزاری ایسنا در خراسان جنوبی هم در خواست اطلاع رسانی ریز برنامه های برخی از جلسات و همایش ها را داشت و اینکه خبرنگاران بتوانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند و روابط عمومی ها هم جواب خبرنگار را درست و به موقع بدهند.«رمضانی»، مسئول خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی هم در این جلسه در خواست ارائه لیست به روز روابط عمومی ها را کرد و ادامه داد: استانداری برای سفرهای شهرستانی استاندار هم با در نظر گرفتن اتومبیل خبرنگاران را با خود ببرند.«برزچی»، خبرنگار روزنامه آوای خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه چرا آموزش خبرنگاران توسط استانداری و جهاد دانشگاهی ابتر مانده است، عنوان کرد: جلسات آموزشی برای روزنامه نگاری و یادداشت و سرمقاله نویسی هم مجزا باید برگزار شود. وی خاطر نشان کرد که دریافت پاسخ و مصاحبه با مسئولان کشوری راحت تر از مسئولان استانی است.
تامین خودرو برای خبرنگاران در جلسات
«رضایی» خبرنگار روزنامه خراسان جنوبی هم با بیان اینکه برای برخی از همایش ها و سفرها باید برای عکاسان و تصویربرداران خودروهای تیزرو در نظر گرفته شود تا زودتر از باقی افراد به محل مربوطه برسند، عنوان کرد: برای خبرنگاران و عکاسان چرا از طرف استانداری ماشینی در نظر گرفته نمی شود.
نشست خبری استاندار برگزار می شود
مدیرکل روابط عمومی استانداری در پاسخ به سوالات و درخواست های خبرنگاران اظهار کرد: کاش این هم اندیشی را زودتر برگزار می کردیم. «بهاری» تاکید کرد که حتما به زودی نشست خبری با استاندار خواهیم گذاشت. وی در زمینه آنلاین نبودن مدیران گفت که به شکل بخشنامه از طرف استاندار به تمامی ادارات و سازمان ها خواهیم فرستاد که تمام مدیران باید آنلاین باشند و درخواست سوال از خبرنگار ممنوع است. به گفتۀ وی کارت تردد در حوزه استانداری برای خبرنگاران تعویض می شود تا بتوانند با آن کارت وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را که اعلام کرده اند همراه داشته باشند. این مقام مسئول خاطر نشان کرد که برای پوشش بهتر اخبار سفرهای داخل استانی استاندار هم سرویس ویژه خبرنگاران راه اندازی می شود. یکی دیگر از مصوبات این جلسه تجهیز کردن جایگاه و صندلی های خبرنگاران به مانیتورینگ بود. «بهاری» قول داد تا ارج و منزلت خبرنگار حفظ شود تا دیگر شاهد بی احترامی به خبرنگاران نباشیم. وی بیان کرد که دعوت نامه ها از این پس در گروهی که تشکیل می شود در فضای مجازی ارسال خواهد شد . به گفتۀ وی چندین بار تاکید بر انتخاب مشاور رسانه ای کرده ایم که امیدواریم به زودی انتخاب شود و همچنین مقرر شد تمامی مصوبات به دکترمروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی ارسال شود.در این جلسه، «رمضانی»، مسئول خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی به عنوان مسئول کمیته رسانه ای و نماینده خبرنگاران در شورای روابط عمومی ها معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*