عوارض آمپول فشار

استفاده از آمپول فشار در زایمان ممکن است باعث تحریک شدید انقباض‌های رحمی شود، به این صورت که انقباض‌های رحم طولانی شده و با شدت بیشتری همراه باشند و فواصل بین آنها هم کمتر شود.

در صورتی که همین می‌تواند باعث رنج جنین شود، چرا که جنین طبق آفرینش می‌تواند انقباضات رحم را در طول زایمان و درد‌های زایمانی تحمل کند. اما انقباضاتی که با استفاده از هورمون اکسی‌توسین ایجاد می‌شود،‌ باعث اختلال در کارکرد جفت و رنج جنین شده و مادر هم درد بیشتری را تحمل می‌کند.

القای زایمان با هورمون اکسی‌توسین باعث دردناک‌تر شدن فرایند زایمان شده و حتی گاهی به بی‌حسی نخاعی و بی‌حسی اپیدورال نیاز می‌شود که ممکن است برای مادر و جنین مشکل‌ساز باشد.

خانم‌هایی که رحم‌شان در هنگام زایمان با آمپول فشار یا هورمون اکسی‌توسین به مدت طولانی تحریک شده، جمع شدن رحم و انقباضات پس از زایمان در آنها با مشکل مواجه می‌شود.

از عوارض اکسی‌توسین‏ می‌توان به تحریک بیش از حد انقباضات رحمی و رنج جنین اشاره کرد. آمپول فشار همچنین احتمال تولد نوزاد در وضعیت بد را افزایش می‌دهد، احتمال بروز مشکلات خطرناک برای مادر و نوزاد وجود دارد و ممکن است باعث زردی نوزاد، پارگی رحم مادر، صدمه‌های مغزی، مسمومیت با آب (ممکن است به کما و مرگ ختم شود) و حتی مرگ نوزاد شود.

بنابر‌این زایمان با روش‌های مصنوعی و تزریق اکسی‌توسین جز در مواردی که بارداری بیشتر از ۴۲ هفته طول کشیده و امکان مرگ جنین و عوارض قبل و بعد از بارداری وجود دارد، نباید انجام شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*