آخرین خبر :

سرمقاله/یار یا بار، برخی مدیران نخوانند…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
همیشه همین گونه بوده و هست. مدیران و حتی در زمان انتخابات مجلس کسانی که می خواهند خویش را در معرض نگاه و تصمیم افکار عمومی قرار دهند کرکره دکان شعارهای شان را بالا می کشند و انواع و اقسام شعارهای زیبا و مشتری پسند را در قفسه بندی آن می چینند تا مشتری بیشتری جذب کنند و دخل صندوق های رأی و یا کسب مقام مدیریتی استانی شان پر و پیمان شود.
اما به وقت انتخاب چه برای مجلس و یا پست مدیریتی, دوباره کرکره پایین می آید و تا چهار سال بعد که دوباره بازی آغاز شود.
چنانچه مجموعه سخنرانی ها و قول هایی که چون حباب بر اثر شمول مرور زمان ترکیده اند را کنار هم, چون قطعات پازل قرار دهیم با کوهی از قول های سر خرمن و آدرس غلط در باغ سبز مواجه می شویم!!
افکار عمومی استان به دلیل حرف ها و گفتارهایی که هیچگاه به مرحله عمل نزدیک نمی شود چه رسد به انجام آنها, به شدت دچار ضربات مهلکی گردیده که نتیجه اش می شود از بین رفتن اعتماد عمومی و بی انگیزگی آنان و عدم همکاری شان با برنامه ها و خواسته های دولت و گریز از بزنگاه های قانونی…
این که برخی مدیران خرد و کلان استانی و محلی به دلیل عدم اشراف به اصول اولیه مدیریت توان برنامه ریزی و سیستم محوری را ندارند لذا برای این که بتوانند برای مدت زمانی محدود وقت بخرند و افکار عمومی را به اصطلاح خودشان اقناع کنند در مصاحبه ها و سخنرانی های شان بسیار کم از افعال زمان حال استفاده می کنند و تا می توانند از افعال آینده کمک می گیرند، البته این فرار رو به جلو را در کل کشور شاهدیم، افعالی همچون؛ قرار است بشود، خواهد شد، خواهیم خرید، افتتاح خواهد شد، ساخته خواهدشد، پرداخت خواهد شد و بسیاری از این دست واژگان، به دلیل این که نه مالیاتی دارد و نه تعهدی و بیشتر لقلقه زبان است و به آینده نامعلوم حواله شده لذا سهل الباور می نماید.
اینگونه ادبیات و بازی با باورهای مردم در نهایت آنان را سرخورده و بی انگیزه کرده و باعث گسیختگی اجتماعی و خلأ حضور مردم در ایستگاه توسعه استان خواهد شد.
بهتر است هیچ گونه قولی که امکان عملیاتی شدن اش در حدصفر است و یا بسیار زمان بر است را بر زبان جاری نکنیم تا عاملی نشویم برای تدفین اعتماد مردم, مردمی که ممکن است روزی سرریز شوند و بخواهند دست به حساب کشی بزنند، بهتر است مدیران و مسئولین در کل مساحت ایران زمین حواس شان خیلی جمع باشد و با آتش فروخفته مردم خود را گرم نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*