زندگی کردن با همسری « مراقب»

اسدالله خان سریال پدرسالار را یادتان هست؟ اگر در خانواده ای سنتی پرورش یافته باشید، احتمالا اسدالله خان های زیادی را اطراف تان دیده اید، اما حتی اگر در یک خانواده سنتی زندگی کرده باشید، بعید نیست که کنار آمدن با چنین مردی برای تان دشوار باشد. اما نگران نباشید. شاید این افراد در ظاهر پیچیده به نظر برسند، اما …

اعتماد به نفس، همسر، خوشبختی، احساسات، خود سر، ازدواج، نامزدی، انتقادتند، خانواده ایرانیف ازدواج و خانواده، جوان و ازدواج

شاید این افراد در ظاهر پیچیده به نظر برسند، اما زندگی کردن با آنها فوت و فن خاصی دارد که یادگرفتنش چندان هم دشوار نیست. پس اول با کمک سوال هایی که مطرح کرده ایم از اینکه همسرتان در گروه مراقب ها جا می گیرد مطمئن شوید و بعد از آن ادامه مطلب را بخوانید.

اگر همسر شما چهار ویژگی از این هفت مورد را دارد، می توانید بگویید که او یک «مراقب» است و برای به دست آوردن دل او به توصیه های ما نیاز دارید.

۱٫  احساساتش را در دلش نگه می دارد و آنها را با کسی قسمت نمی کند.

۲٫  نمی تواند به راحتی با غریبه ها گپ بزند.

۳٫ گاهی به تنهایی و فاصله گرفتن از دیگران نیاز دارد.

 هیچ چیز به اندازه احترام دیدن نمی تواند یک مرد مراقب را شیفته شما کند.

۴٫ به جای شریک شدن در بحث ها ترجیح می دهد ماجرا را از دور نظاره کند و به حرف های دیگران گوش دهد.

۵٫  وقتی با او در مورد یک موضوع مهم حرف می زنید، بیشتر از آنکه حرف بزند سکوت می کند.

۶٫  اینکه از دیگران کمک بخواهد یا خواسته هایش را مطرح کند برایش دشوار است.

۷٫ وقتی بحرانی در زندگی مشترک ایجاد می شود، ترجیح می دهد به تنهایی حلش کند تااینکه آن را در همان ابتدا با شما در میان بگذارد.

خود سر است؟
اگر برای گرفتن تصمیم های مهم نظر شما را نمی پرسد، باید به «مراقب» بودنش مشکوک شوید. افرادی که در این گروه شخصیتی قرار می گیرند، استقلال زیادی دارند. آنها دوست دارند با پشتوانه همین استقلال و به تنهایی تصمیم بگیرند و از مشورت کردن با دیگران یا گوش کردن به توصیه های شان گریزانند. ساده تر بگوییم «مراقب ها معتقدند خودشان قادر به مراقبت از خود هستند و در این مورد به کسی نیاز ندارند!» چنین مردی قاطع و یک کلام است و هرقدر هم مقابلش بایستید، حرف و تصمیمش را عوض نمی کند.

با او چه کنم؟
هیچ چیز به اندازه احترام دیدن نمی تواند یک مرد مراقب را شیفته شما کند. اگر می خواهید به چنین مردی نزدیک شوید و عشقش را به دست بیاورید، تا می توانید به او احترام بگذارید. قرار نیست نقش بازی کنید. فقط از همین امروز سعی کنید ویژگی‌های مثبتش را ببینید و اینکه برای این ویژگی ها ارزش قائل هستید را هم به او منتقل کنید.

کارآگاه بازی می کند؟
اگر با یک مراقب ازدواج کرده باشید، باید خیال معاشرت بی قید و شرط با دوستان مجردی تان را از سر بیرون کنید. مراقب ها در مواجهه با دیگران محتاطند و پیش از آنکه همسرتان به دعوت یکی از دوستان شما به مهمانی بله بگوید، مثل یک کارآگاه همه چیز را در نظر می گیرد و احتمالا شما را سوال پیچ می کند. طبیعی است که مردی با شخصیت مراقب به راحتی نتواند با آدم های تازه خو بگیرد، شمع مجلس شود و در یک مهمانی چند ساعته با کسانی که قبلا آنها را ندیده بوده صمیمی شود.

با او چه کنم؟
نگذارید محتاط بودنش شما را تنها و خانه نشین کند. در معاشرت های اجتماعی خودتان سررشته کار را به دست بگیرید. شاید به ظاهر در برابر این موضوع مقاومت کند اما از این رفتار شما خوشش می آید، اما در کنار این تلاش ها از او انتظار نداشته باشید

 اعتماد به نفس چنین مردانی آنقدر بالا هست که به کار خود ایمان داشته باشند و به خاطر نقد یک نفر نسبت به تصمیم شان شک نکنند، پس بیهوده تلاش نکنید با زیر سوال بردن تصمیم ها یا بدتر از آن، با حمله کردن به شخصیتش خود را ثابت کنید.

تغییر کند و با دوستان شما از خودتان صمیمی تر شود. او همیشه محتاط خواهد ماند و فاصله اش را با دیگران به آرامی کم خواهد کرد. البته حتی پس از گذشت ماه ها از وارد شدن او به جمع دوستان تان، نباید انتظار داشته باشید مثل مردهای دیگر جمع شود و با آنها احساس برادری کند، برای آرامش خودتان بهتر است او را همانطور که هست بپذیرید.

با نقد میانه ندارد؟
اگر همسرتان مراقب باشد، ساده ترین نقد های شما را هم جدی می گیرد اما انتظار نداشته باشید وقتی او را به باد انتقاد می گیرید موضعش را تغییر دهد و کاری که می خواهید را بکند. چنین شخصیتی از انتقاد نمی ترسد و به خاطر آن خم به ابرو نمی‌آورد. اعتماد به نفس چنین مردانی آنقدر بالا هست که به کار خود ایمان داشته باشند و به خاطر نقد یک نفر نسبت به تصمیم شان شک نکنند، پس بیهوده تلاش نکنید با زیر سوال بردن تصمیم ها یا بدتر از آن، با حمله کردن به شخصیتش خود را ثابت کنید. این گروه از مردها خوب می دانند چه می کنند و منتظر تایید دیگران نمی مانند.

به جای اینکه با انتقادهای مداوم و کنایه زدن برای به دست آوردن قلبش تلاش کنید، احساسات تان را شفاف با او در میان بگذارید. او شنونده خوبی است و با منطقی که دارد می تواند احساسات تان را درک کند، پس نیازی نیست که از راه های تاریخ گذشته برای محکم کردن پایه های زندگی تان کمک بگیرید. اگر احساس می کنید قدرت زیاد او شما را به حاشیه رانده و نسبت به این اتفاق حس خوبی ندارید، موضوع را با او در میان بگذارید.

خوب می شنود
مراقب ها شنونده خوبی هستند. با دقت به حرف های شما و دیگران گوش می دهند تا همه چیزهایی که می گویید را درک کنند و از جزئیات موضوعات باخبر شوند و وقتی با آنها حرف می زنید، مدام میان کلام تان نمی دوند، اما امان از روزی که حرف های شما با گوشه و کنایه همراه شود و شخصیت او را نشانه بگیرد! یک مراقب وقتی مورد حمله قرار می گیرد، بهتر از هر کسی از خود دفاع می کند، پس انتظارش را داشته باشید.

با او چه کنم؟
اگر با چنین مردی ازدواج کرده اید، انتظار داشته باشید همانطور که در برخورد با دیگران محتاط است در مقابل شما هم دست به عصا باشد. تصور نکنید او بی اعتناست یا اینکه دوست تان ندارد. آهسته و حساب شده قدم برداشتن جزئی از شخصیت اوست که شما هم نمی توانید تغییرش دهید. یک مراقب در ماه های نامزدی جملات رویایی که اغلب زن ها آرزوی شنیدنش را دارند را به زبان نمی آورد، بلکه به آرامی و در جریان ماه ها عشقش را به شما ثابت می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*