ر صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب تسهیلات قرض الحسنه به سرمایه گذاران سرایانی پرداخت می شود یارانه مخرب ترین نوع پرداخت

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر مبلغ بودجه مصوب شهرستان اختصاص یابد از سود سپرده تسهیلات می توان استفاده کرد و تسهیلات صفر درصد در اختیار امور اقتصادی و سرمایه گذاران قرار بگیرد.
محمد مهدی مروج الشریعه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان سرایان با بیان اینکه تسهیلات، گردش مالی فوق العاده ای پیدا می کند، افزود: در اینصورت با یک هدف اقتصاد، توسعه زیرساخت و عمران یک منطقه متحول می شود و امسال در رویکرد بودجه ۹۷ نقطه آغاز این حرکت است.وی گفت: شرط نخست تغییر فرهنگ کشور در این زمینه تغییر نگاه ها، نگرش ها، رویکردها و رفتارهاست بنابراین آنچه از مدیران می خواهیم این است که بر توان خود تکیه کنند. وی با بیان اینکه یکسری سیاست های کلان کشور نیاز به اصلاح دارد، گفت: خوشبختانه این روند امسال در بودجه کشور آغاز و همتی به خرج داده شده است.
مروج الشریعه افزود: حداقل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع یارانه کشور در بودجه سال آینده حذف شده است.
وی یارانه را مخرب ترین نوع پرداخت کشور دانست و عنوان کرد: امید است ۵۰ هزار میلیارد تومانی که هیچ تاثیری در زندگی ها ندارد نیز حذف شود چرا که به اقشار ضعیف اینگونه چیزی نخواهد رسید و این خطا و اشتباه است.
نماینده عالی دولت در استان گفت: اینگونه منابع کشور به یغما می رود و امید است مجلس نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر را حذف کند لذا برای حذف یارانه ها نیاز به همکاری جدی دولت و مجلس است.وی بیان کرد: در این زمینه گام های خوبی در حال برداشته شدن است و اکنون نگاه به منابع تسهیلاتی بانکی است؛ روش موفقی که در همه دنیا عمل شد.
مروج الشریعه، استفاده از منابع بانکی برای توسعه زیرساخت ها را از رویکردهای جدید بودجه در سال آینده عنوان کرد و گفت: تغییراتی که در این زمینه صورت گرفته، نقطه عطفی است و امیدواریم در تلاش همه جانبه از سوی دولت و مجلس شاهد دستیابی به اهداف اقتصادی دولت باشیم.
وی تصریح کرد: با تکیه صرف بر اعتبارات عمرانی نمی توان به اهداف توسعه دست یافت و ادامه مسیر سنتی گذشته دیگر پاسخگوی نیاز روز نیست لذا توسعه زیرساخت ها و آبادانی بدون در نظر گرفتن شرایط جدید و به کارگیری علم روز غیرممکن خواهد بود و باید از تمامی امکانات و ظرفیت ها در شهرستان ها بهره گرفت.
طرح ها در شهرستان ها اولویت بندی شود
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اولویت بندی پروژه های اقتصاد مقاومتی و اقتصادی در شهرستان ها گفت: باید ساز و کار پروژه های اقتصادی که جنبه توسعه ای دارد تغییر کرده و ساماندهی شود.وی افزود: در حال حاضر میلیاردها تومان سرمایه از خراسان جنوبی خارج می شود که باید با برنامه ریزی صحیح از این توان در داخل استان استفاده شود.وی با بیان اینکه اکنون در شرایط ویژه ای در کشور قرار داریم گفت: بیش از ۷۰ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اعتبار زیادی برای تکمیل آن نیاز است از طرفی منابع مالی محدود است و برای مصادیق اجرای پروژه های عمرانی نیز اوراق سه ساله پرداخت می شود.
مروج الشریعه اضافه کرد: هر کدام از شهرستان های خراسان جنوبی نیز دارای فهرستی از پروژه های نیمه تمام عمرانی، زیرساخت اقتصادی یا پروژه های صرفا اقتصادی هستند.
وی گفت: مجموع اعتبار سال ۹۶ مصوب شهرستان سرایان از سه ردیف مهم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان است که امید است به طور کامل اختصاص یابد.
وی ادامه داد: به فرض اگر در شهرستان سرایان یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان سود تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود، ۵۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی استان و شهرستان استفاده می کنیم.
سرایان با ۱۶ درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان را داراست
نماینده مردم سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی نیز نرخ بیکاری سرایان را ۱۶ درصد اعلام کرد.
محمدرضا امیرحسنخانی گفت: این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد.وی با بیان این که بیشترین تعاونی‌ها و صندوق‌های مشارکتی همچون صندوق زنان، صندوق دامداران و صندوق کشاورزان در سرایان تشکیل شده است، افزود: باید مقداری پول به تعاونی های مذکور داده شود چرا که مردم سهم خود را به تعاونی‌ها داده اند اما دولت نتوانسته سهم خود را در این زمینه پرداخت کند.
امیرحسنخانی با بیان این که شهرستان سرایان بحرانی‌ ترین دشت آبی کشور را دارد،گفت : حدود ۳۰ تا ۶۰ متر زمین این شهرستان نشست پیدا کرده است.
همچنین استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سرایان با خانواده شهید غلامحسین اصیل دیدار کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*