در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد: برای مسائل فرهنگی و اخلاقی برنامه نداریم در مقابل فضای مجازی بدون برنامه عمل می شود

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی از فرهنگ بعنوان هویت یک جامعه یاد کرد و گفت: جامعه غارت زده آن جامعه ای نیست که اموال آن را ببرند بلکه جامعه ای است که فرهنگ آنها را غارت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استان علم و ایمان است لذا باید آن را با چنگ و دندان در مقابل غارت و ناتوی فرهنگی حفظ کنیم،‌ افزود: فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی و پایگاه معنوی که در این استان وجود دارد، جزو ذخایری است که باید حفظ شود و در واقع مهمان نوازی و فرهنگ مردم این منطقه در کشور نمونه است. وی با تاکید بر اینکه اعضای این شورا باید نسبت به مسائل و مشکلات استان پیش بینی های خوبی داشته باشند تا بهتر عمل کنند، ادامه داد: دلیل تاکیدات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب از سالها قبل درباره تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و بعد غارت فرهنگی که در کشور ما عنوان می‌شود این است که همه هوشیار باشید چرا که همه چیز کشور را دارند می ‌برند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیرجند شهر ادب است اما اخیرا به وسیله برخی افراد و حرکت ها ادب استان تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب دیده اما باز هم وضعیت ادبی و فرهنگی خراسان جنوبی خوب است ولی باید از این ادب و فرهنگ در مقابل ناتو و غارت فرهنگی دفاع شود. حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: گاهی اوقات فرهنگ توسط خود مسئولان آسیب می‌بیند و آنهایی که باید خود حافظ فرهنگ باشند به آن آسیب می‌زنند.
نمی توان نسبت به مسائل فرهنگی کشور بی تفاوت بود
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به گزارشی که از اوضاع فرهنگی و اخلاقی کشور خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده ، گفت: این گزارش حاوی نکات هشدار دهنده و مهمی بوده بنابراین در حال حاضر نمی توان در حوزه های مختلف کشور و استان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت بود.
محمد مهدی مروج الشریعه افزود: اکنون وقت آن رسیده که در بعضی از روش ها، گویش ها، مرام، آداب و رسوم، نحوه مناسبات و ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی به صورت عمیق و جدی بازنگری کنیم چون این روش های موجود قابل تداوم نیست.
برای مسائل فرهنگی و اخلاقی برنامه نداریم
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ما برای مسائل فرهنگی و اخلاقی برنامه نداریم و هر کسی به هر روش و منشی برای ما تعیین تکلیف می‌کند، اذعان داشت: امروزه تکنولوژی و اطلاعات تاثیرات زیادی در جامعه و خانواده ها گذاشته و اگر این فرصت در زمینه های خوب استفاه نشود قطعا دشمن در جهت نفی آرمان های ما و از همه مهمتر اسلام قدم برخواهد داشت.

تعطیلی جلسات شورای فرهنگ عمومی بیرجند
از اردیبهشت ماه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید طبق قانون در طول سال شش نوبت ( هر دوماه یکبار) برگزار شود، گفت: درسال جاری در شهرستان بیرجند شورای فرهنگ عمومی از اردیبهشت ماه برگزار نشده است. احمد محبی در ادامه اذعان داشت: با توجه به اینکه امروزه در دنیای دیجیتال و فضای مجازی به سر می‌بریم از این رو برخی معضلات از جمله شایعه، دروغ، افترا و تهمت در جامعه رشد کرده است که باید کنترل شود و شعار فرهنگ عمومی در جهت درک مباحث فرهنگی آینده باشد.
در مقابل فضای مجازی بدون برنامه عمل می شود
وی با اشاره به اینکه در مقابل فضای مجازی بدون برنامه برخورد می‌شود، تصریح کرد: باید در برابر فضای مجازی و تهدیداتش به صورت آفندی عمل شود در صورتی که الان به صورت پدافندی عمل می‌شود.
راه اندازی اولین خانه محله در مهرشهر
شهردار بیرجند نیز از ایجاد خانه محله بعنوان اولویت های کاری شهرداری یاد کرد و گفت: اولین خانه محله را در منطقه مهر شهر راه اندازی خواهیم کرد. جاوید افزود: تقویمی هم برای انجام کارهای فرهنگی آماده خواهد شد که بر اساس آن کارهای فرهنگی در سطح شهر انجام شود.
در گزارش دهی موفقیم در عمل نه
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر معضلات فرهنگی در جامعه زیاد شده است اما باید این را هم پذیرفت که خودمان هم در جامعه قدرت نفوذپذیری بالایی از غرب داشته ایم و این تاثیرات را پذیرفته ایم. صادقی ادامه داد: متأسفانه گزارش نویسی و گزارش دهی ما خیلی خوب است اما عملیاتی کار کردن ما ضعیف است و باید برای مسائل فرهنگی بودجه اختصاص یابد و گزارشات بررسی و نتیجه گیری شود چرا که از این نشستن ها و صحبت کردن کار به جایی نمی‌رسد.
لازم به ذکر است قرار بود در این جلسه دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور حضور داشته باشد که این سفر کنسل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*