آخرین خبر :

خراسان جنوبی ۱۹ آذر میزبان نمایشگاه سراسری صنایع دستی مدیر کل: طرحی نو دراندازیم

خراسان جنوبی از ۱۹ تا ۲۴ آذر ماه میزبان برپایی دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور هنرمندان و صنعتگران بیش از ۲۵ استان کشور و هم چنین هنرمندانی در رشته های مختلف از تمامی شهرستان های استان خواهد بود . مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتظار می رود تعداد استان های شرکت کننده در این نمایشگاه در روزهای باقیمانده افزایش پیدا کند، گفت: اعلام آمادگی ۲۵ استان از ۳۱ استان کشور برای حضور در این نمایشگاه نشان از جایگاه مناسب صنایع دستی خراسان جنوبی در سطح کشور دارد . حسن رمضانی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان هنوز آن چنان که باید و شاید در بین مردم و بویژه جوانان استان شناخته شده نیست اظهار امیدواری کرد با برپایی این نمایشگاه و قرار گرفتن رودرروی هنرمند و صنعتگر با مردم ، این رشته ها بیشتر معرفی و شناخته شوند.
استقرار موزه اسناد ملی در ارگ کلاه فرنگی تا نوروز
وی به استقرار دبیرخانه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان در خوسف و در دست ساخت بودن بازارچه موقت صنایع دستی در این شهرستان اشاره کرد و بار دیگر قول داد تا در ایام نوروز از موزه اسناد ملی در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند بهره برداری به عمل آید تا مردم و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.
برپایی ۱۱۰ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان در ادامه نشست از برپایی ۱۱۰ غرفه صنایع دستی در نمایشگاه خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد ۵۳ غرفه از هنرمندان و صنعتگران داخل استان خواهد بود، گفت: در محوطه باز نمایشگاه نیز سیاه چادری از عشایر کرمنج خراسان شمالی و عشایر شهرستان های نهبندان ، بشرویه و سرببیشه بر پا خواهد شد . حسین عباس زاده ساعت بازدید عموم از نمایشگاه را از تاریخ ۱۹ آذر ماه همزمان با برپایی مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ اعلام کرد و افزود: نمایشگاه صنایع دستی که سال گذشته بصورت منطقه ای برگزار شد نیز مورد استقبال خوب مردم و هنرمندان قرار گرفت و ۶۰۰ میلیون تومان را عاید هنرمندان کرد . وی اظهار امیدواری کرد در سنوات آتی هنرمندان صنایع دستی از سایر کشورها هم در این نمایشگاه ها حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*