حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛ روغن کنجد؛ سالم‌ترین و پرمصرف‌ترین روغن گیاهی/ مقابله با کمبود وزن کودکان با روغن‌های گیاهی

تأثیر معجزه‌آسای‌ روغن کنجد در تقویت پیاز مو

حیدری تأکید کرد: روغن کنجد در بین روغن‌های گیاهی سالم و پر مصرف‌ترین‌ روغن است‌، این روغن طبع‌ گرم و تر ( مزاج دموی‌ ) دارد و برای فصل پاییز و زمستان مناسب است‌.

وی تصریح کرد: روغن کنجد به علت فیبر بالایی که دارد، سبب‌ رفع‌ یبوست‌ می‌شود‌ اغلب‌ روغن‌های موجود در بازار‌ طبع سرد و خشک ( سودا ) دارند‌ مصرف روغن کنجد برای افراد سوداوی‌ بسیار مناسب است.

این محقق و پژوهشگر‌ طب سنتی گفت: روغن کنجد تقویت‌ کننده بدن‌ و رفع کننده سوزش ادرار است، مصرف روغن کنجد به علت طبع گرمی که دارد سبب‌ کاهش درد قاعدگی‌ می‌شود. روغن کنجد همچنین تأثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد.

حیدری‌ اظهار کرد: کنجد پنج برابر شیر کلسیم‌ دارد‌، روغن کنجد نیز نقش‌ مؤثری در درمان پوکی استخوان و رماتیسم‌ دارد‌، افرادی که دچار‌ ترک‌های پوستی‌ هستند می‌توانند از روغن دنبه‌ یا کنجد استفاده کنند؛ روغن کنجد همچنین‌ تأثیر‌ بسزایی‌ در تقویت‌ پیاز مو دارد برای این منظور افراد باید‌ حدود پنج تا هشت ساعت پیش از استحمام‌ روغن کنجد را به کف سرشان بزنند‌.

وی بیان کرد: روغن کنجد در رفع‌ شوره سر نیز مؤثر است‌، روغن کنجد به ۲ دسته روغن‌ ار‌ده کنجد‌ و روغن‌ کنجد تقسیم‌بندی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر‌ طب سنتی افزود: در طب سنتی توصیه‌ می‌شود که افراد از روغن ارده‌ کنجد استفاده کنند، در تهیه روغن ارده‌ کنجد‌ نخست‌ به روش سنتی ارده‌ را از کنجد استخراج و سپس از ارده‌ کنجد روغن‌کشی می‌کنند این روش‌ خیلی بهتر از روش‌ صنعتی‌ است روغن ارده‌ کنجد‌ ارزش‌ بیشتری‌ نسبت به روغن کنجد دارد‌.

حیدری‌ تأکید کرد: روغن کنجد طبع‌ گرم و تر دارد و انرژی‌زا و مفرح‌ است. ماساژ موضعی‌ بدن کودکانی که از کمبود وزن رنج  می‌برند با روغن کنجد مفید است برای سرخ‌ کردن‌ موادغذایی‌ با دمای خیلی بالا‌ اشخاص‌ باید‌ از روغن‌ آفتابگردان‌ استفاده کنند‌ زیرا روغن آفتابگردان‌ تا دمای ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند‌ بنابراین‌ باید برای غذاهای سرخ‌ کردنی‌ با دمای خیلی بالا از روغن آفتابگردان‌ و برای موادغذایی‌ سرخ کردنی با دمای پایین‌تر از روغن کنجد استفاده شود‌.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*