آخرین خبر :

تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک برای اولین بار در خراسان جنوبی

تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک
برای اولین بار در خراسان جنوبی
مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک گفت:تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک برای اولین بار در خراسان جنوبی در بیرجند انجام شد. عربی افزود: گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک به صورت آزمایشی در فضایی با متراژ ۳۵ متر مربع ایجاد شده که بذر علوفه در سینی های مخصوص به ابعاد ۳۰ در ۶۰ کشت می شود.وی با بیان اینکه در هر سینی ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم بذر کاشته می شود،افزود: این سینی ها بصورت طبقاتی بوده و در هفت طبقه قرار دارد که به صورت روزانه از این فضا یک تن علوفه برداشت می شود. عربی با بیان اینکه علوفه ها شامل جو، گندم و یونجه مخصوص دامداری ها است، گفت: در این روش کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش تولید علوفه، مصرف آب به میزان ۹۹ درصد کاهش می یابد به طوری که برای تولید یک تن علوفه ۵۰۰ تا ۹۰۰ لیتر آب مصرف می شود که به صورت آبیاری تحت فشار و در گلخانه به صورت مه پاش اجرا می شود. مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک افزود: محصولی تمیز و بهداشتی بدون استفاده از کود، سم و کپک زدن تحویل دامدار می شود.
لغو دو هفته ای تعدادی از پروازهای فرودگاه بیرجند
کارشناس روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه بیرجند خبر داد. صدری گفت: پروازهای دیروز و ۶ دی ماه شرکت هواپیمایی ماهان ایر در مسیر تهران – بیرجند – تهران و پرواز پنجشنبه در مسیر زاهدان – بیرجند – تهران و بالعکس و همچنین پرواز مشهد- بیرجند-تهران هواپیمایی ایران ایر از ۲ تا ۱۶ دی ماه لغو شد.

هدیه تولد و ادای نذر برای حیات وحش
خیر تهرانی برای حفاظت از محیط زیست تانکر آب اهدا کرد.محمدرضا خوش بین، خیر تهرانی ۵ تانکر ۱۰ هزارلیتری برای تامین آب، به مناطق حفاظت شده مظفری و رباط شور فردوس که منطقه ای خشک و کویری است، اهدا کرد.کیوانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردوس ارزش این تانکر را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: آقای خوش بین این تانکرها را به نیت نذر اموات و همچنین هدیه تولد نوه های خود مینا، نوید و لیان اسماعیلی اهدا کرده است.وی از دوستداران طبیعت است که تاکنون تعداد زیادی تانکر به مناطق خشک و کویری کشور کمک کرده است.منطقه حفاظت شده مظفری در غرب شهرستان فردوس واقع شده است و گونه های جانوری از جمله قوچ و میش، کل و بز، سیاه‌گوش، بزمچه و انواع مار از جمله گونه های جانوری این منطقه است.
اخبار کوتاه
*مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان مشخص شدند.
*معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*