تاکیدهای رئیس مجمع نمایندگان در نطق پیش از دستور: آقای رئیس جمهور! راه آهن، راه

دولت به جاده های خراسان جنوبی توجه کند و برای احداث راه آهن در این استان زودتر اقدام کند چون یکی از ابزارهای شکوفایی خراسان جنوبی راه آهن است.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس اظهارداشت: یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی خراسان جنوبی ایجاد راه آهن است و بخش زیادی از ظرفیت های این استان به خصوص صنایع و معادن بدون ایجاد راه آهن فعال نخواهد شد.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکومیت سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا این اقدام را بی شرمانه دانست و گفت: اقدام بی شرمانه ترامپ نسبت به قدس شریف و موضعگیری های سست و بی خاصیت برخی کشورهای اسلامی جای تأسف دارد.
ضرورت ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه باید در زمینه اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشد، افزود: وزیر امور خارجه سریعتر طرح تحول در ساختار وزارت خارجه را در مورد ایجاد معاونت اقتصادی به سرانجام برساند؛ چرا که ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یک ضرورت است. وی گفت: وزارت امور خارجه همچنین در معرفی سفرا حتما باید نگاه اقتصادی داشته باشد تا زمینه های صادرات کالاهای بیشتر فراهم شود و فراموش نکنیم یکی از مشکلات اساسی کشور در حال حاضر بحث اشتغال است. رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی در استان خراسان جنوبی ایجاد راه آهن است، در حال حاضر بخش زیادی از ظرفیت های خراسان جنوبی به خصوص صنایع و معادن بدون ایجاد راه آهن فعال نخواهد شد، لازم است اعتبارات ملی توسط دولت به این پروژه بزرگ اختصاص پیدا کند. حجت الاسلام عبادی همچنین در خصوص بی کیفیتی جاده های این استان، گفت: صدای اعتراض مردم استان به دلیل بی کیفیتی جاده های خراسان جنوبی به خصوص جاده بیرجند و قائن بلند است، دولت باید اعتبارات ملی لازم را برای تسریع این پروژه تخصیص دهد و هرچه زودتر به تعهد خود در قبال مردم این استان عمل کند.
وزیر نیرو باید به داد شرق کشور برسد
وی با بیان اینکه وزیر نیرو باید به داد شرق کشور برسد، گفت: با توجه به خشکسالی های ۱۸ ساله و ادامه آن؛ چنانچه انتقال آب به این منطقه جدی گرفته نشود منطقه دچار گرفتاری می شود که دود آن به چشم تمام کشور خواهد رفت و لذا هر گونه کوتاهی در این زمینه گناهی نابخشودنی است که پاسخگویی به آن در دنیا و آخرت سخت خواهد بود.نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب آب در خراسان جنوبی باروری ابرها حتما باید در اولویت برنامه های وزارتخانه قرارگیرد تا شاید برخی از دردهای این استان کاهش پیدا کند. حجت الاسلام عبادی گفت: مشکلات روستائیان خراسان جنوبی رفع شدنی نیست لذا لازم است دستگاهی مردمی همچون جهاد سازندگی سابق همه امور روستاها را برعهده بگیرد تا مشکلات روستاها با مدیریت منسجم و قدرتمند حل شود. وی با بیان اینکه مسئولان بدانند امروز نابرابری اقتصادی همه مردم را بسیار رنجور کرده، حقوق و درآمدهای افراد در بخش های دولتی بسیار متفاوت است، گفت: کافی است تفاوت فاحش حقوق فرهنگیان و برخی بازنشستگان با حقوق ها و درآمدهای چند صد میلیونی در برخی دستگاه های دولت را مقایسه کنیم، لازم است مجلس و دولت با این بی عدالتی ها مبارزه کنند.
مجازات مفسدان اقتصادی تشدید شود
این نماینده مجلس با بیان اینکه این روزها خبر حکم حبس برای یک مفسد اقتصادی که بیت المال را به یغما برده است، اعلام شد، افزود: با حبس نمیتوان با مفسدان اقتصادی مبارزه کرد؛ باید مجازات مفسدان اقتصادی تشدید شود و حکم اعدام برای آنها تسریع شود تا مفسدان جرات فساد اقتصادی نداشته باشند. حجت الاسلام عبادی گفت: همچنین باید برای کسانی که در دوران مدیریتی خود در عرصه دولتی کوتاهی کردند و چنین مردم را به دردسر انداختند کرسی محاکمه تشکیل شود. وی با بیان اینکه باید نسبت به آسیب های مالی و روحی که نسبت به مردم در زمینه پدیده، کاسپین و میزان و برخی موسسات دیگر وارد شده است، کرسی محاکمه برگزار شود، گفت: کدام مدیر به واسطه این کوتاهی ها محاکمه شده است؟ این درست نیست که هربلایی را سر مردم در آورند و بعد پاسخگو هم نباشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*