امامان جمعه خراسان جنوبی: تامین زیرساخت های استان مورد توجه مسئولان کشوری باشد

امامان جمعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازسازی برخی از مناطق زلزله زده به این استان اختصاص یافته است، تاکید کردند: شایسته است مردم با کمک‌های نقدی خود در این امرخطیر مشارکت کنند. آنان همچنین بر انجام پژوهش ها مطابق نیاز روز جامعه تاکید و اعلام کردند: پژوهش ها نباید تنها به موضوع خاصی ختم شود.
امام‌جمعه موقت بیرجند:کمبود زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی خراسان‌جنوبی مورد توجه باشد
امام‌جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: کمبود زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی خراسان‌جنوبی مورد توجه مسئولان ملی و استانی باشد.به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: تقوا همان عمل به واجبات و ترک محرمات است و باید تلاش کنیم در چارچوب زندگی مان تقوا را پیشه کنیم. وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: ۲۵ آذر روز پژوهش است، پژوهش مقوله مهمی است که اگر جامعه و کشور می‌خواهد پیشرفت کند باید اساس کار پیشرفت در علم و تولید علم باشد که این امر برآمده از پژوهش‌هایی است که نیاز روز جامعه است و پژوهش تنها نباید به موضوعی خاص ختم شود. امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: از دیگر مناسبت‌های هفته ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل است و راه آهن و جاده در خراسان جنوبی دو امر بسیار مهم است. وی بیان کرد: از آن جایی که مردم خراسان‌جنوبی همواره در صحنه‌های مختلف نظام حضور دارند اما برخی از مسئولان کشوری به این استان آنچنان توجه نداشته و این استان از زیر ساخت و امکانات برخوردار نبوده و هر هفته شاهد تصادفات در جاده‌های استان هستیم که زیبنده این مردم نیست.
نصیرایی با بیان اینکه از استاندار خراسان جنوبی قدردانی می‌کنیم زیرا از روزی که به استان ما آمده‌ به‌دور از هرگونه حواشی سیاسی به‌کار پرداخته است، افزود: نیاز به توجه جدی به زیرساخت‌های حمل و نقل در استان داریم و مسئولان استانی و کشوری باید نسبت به برخی موضوعات استان از جمله راه‌ها، حمل و نقل و زیرساخت‌ها توجه کنند.
‌امام جمعه فردوس:
پاسخ گستاخی های آمریکا با قاطعیت داده شود
‌امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه کنگره آمریکا اعلام کرده که باید میزان دارائی مسئولان ایران را بدانیم، اظهار داشت: احساس می‌شود مجلس و دولت در برابر زیاده خواهی‌های آمریکائی‌ها کوتاهی می‌کنند و باید با قاطعیت پاسخ این گستاخی‌ها داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابائی با اشاره به جنایات انگلیس در ایران تصریح کرد: پس از بازگشائی سفارت انگلیس در ایران، رفت و آمدهای زیادی توسط انگلیسی‌ها به ایران صورت می‌گیرد و وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیرش به ایران ادعای همراهی با ایران در مسئله فلسطین و سوریه را کرده و هشدار می‌دهیم دولتمردان ما فریب پیر استعمار را نخورند. وی با گرامیداشت هفته پژوهش تاکید کرد: انتظار ما از اساتید و دانشگاهیان این است که به پژوهش اهمیت بدهند ولی متاسفانه می‌بینیم که یک استاد سالهاست که یک درس را حفظ کرده و برای دانشجویان تکرار می‌کند.
امام جمعه بشرویه:
استحکام سازی در ساخت خانه های زلزله زدگان رعایت شود
امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به سالروز پیوند حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار تحسین برانگیز است. حجت الاسلام شمس الدین افزود: در سرزمین اسلامی ایران دانشگاه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف پزشکی، علمی، کشاورزی و… وجود دارد که خروجی این دانشگاه تهرانی مقدم‌هایی هستند که برای آبادانی این مرز و بوم تلاش می‌کنند.
وی گفت: برای برون رفت از تحریم‌های دشمن، باید حوزه‌های مقاومتی در تمامی عرصه‌های علمی جهادی و… را بیشتر از قبل کار کنیم.
وی افزود: جامعه باید جامعه‌ای اسلامی باشد و نگذاریم یک عده سودجو از حق مردم بخورند و برعلیه مردم هم استفاده کنند. وی درباره معضلات فضای مجازی گفت: فضای مجازی باید آنقدر کنترل شود که نگذاریم حتی زندگی را از ما بگیرد و بهینه استفاده شود تا در جهت پیشرفت و آبادانی تاثیرگذار باشد.
امام جمعه سربیشه:دشمن برای ضربه زدن به محیط حوزه ودانشگاه نقشه‌ها کشیده است
امام جمعه سربیشه با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امثال شهید مفتح و شهید مطهری را دشمن زود شناسایی کرد و محیط حوزه محیطی است که باید علمی باشد و محیط دانشگاه هم باید محیطی باشد که هم علمی و هم معنوی باشد. حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه سهم نهبندان از بازسازی مناطق زلزله زده ۵۵ میلیون تومان است از مردم و ارگان‌های دولتی خواست تا توان خود را جهت جمع آوری و فراهم سازی این مبلغ بکار گیرند. وی از مصلای نماز جمعه بعنوان مکانی برای استفاده در شرایط بحران یاد کرد و از مسئولان خواست تا اعتباری را به مصلا اختصاص دهند تا در شرایط بحران بتوان از این مکان استفاده کرد.
امام جمعه شوسف:
رویکرد عملی به امر پژوهش در جامعه شکل بگیرد
امام جمعه شوسف با اشاره به روز پژوهش گفت: باید یک رویکرد عملی نسبت به امر پژوهش در اذهان آحاد مختلف جامعه خصوصا متولیان امر فرهنگ و اقتصاد شکل بگیرد. حجت الاسلام نوری بیان کرد: هر پژوهش یک قدم به سمت اشتغال و خودکفایی است در صورتی که هر ترجمه می‌تواند ما را قدم‌ها به سمت وابستگی بکشاند. وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: همراهی و همفکری حوزه و دانشگاه این دو قشر تاثیرگذار در جامعه دینی ضامن سلامت مادی و معنوی جامعه است و سرنوشت ملت به عملکرد این دو قشر بستگی دارد.
امام جمعه سرایان:
دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به مسئولان و نظام است
امام جمعه سرایان القای ناکارآمدی نظام و ایجاد تنش‌ را از اهداف دشمن دانست و گفت: استکبار به دنبال تضعیف سرمایه‌های اجتماعی ازجمله اعتماد مردم به دولتمردان و مسئولان است. به گزارش مهر، حجت الاسلام احمد نجمی پور با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه استراتژی انقلاب اسلامی است، افزود: به مناسبت مجاهدت آیت‌ا… مفتح در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز شهادت این مجاهد نستوه روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد.
امام جمعه سرایان گفت: مرحله کمال وحدت حوزه و دانشگاه این است که به این نقطه برسیم که همه جدایی‌های فرهنگی و اجتماعی این دو مرکز علمی از میان برخیزد و ما همچون گذشته یک مرکز علمی با یک ساختار و بافت فرهنگی داشته باشیم. وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید با تعامل با یکدیگر راهکار برای حل مشکلات کشور ارائه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*