آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/سرما تهدیدی برای کشاورزان خراسان جنوبی

سرما تهدیدی برای کشاورزان خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از خسارات احتمالی ناشی از سرما زدگی خبر داد. نخعی گفت: با توجه به تشدید هوای سرد و وقوع یخبندان کشاورزان استان برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی باید اقدامات لازم را انجام دهند.وی افزود: اطمینان از ضدیخ برای ماشین آلات کشاورزی، مراقبت از تأسیسات آبیاری تحت فشار، عدم انجام عملیات ساختمانی و بتن ریزی در ساعات اولیه صبح، جمع آوری و معدوم کردن شاخه های خشک و آفت زده میوه های آلوده، پوشش تنه درختان جوان برای جلوگیری از خطر سرمازدگی و آماده سازی انبار علوفه برای تأمین ذخیره غذایی فصل زمستان از توصیه های هواشناسی کاربردی است.نخعی گفت: با توجه به تقویت سامانه پرفشار جوی و نفوذ جریانات سرد ناشی از آن به شمال شرق کشور انتظار می رود کاهش دما و یخبندان در استان تشدید یابد.وی افزود: در قاین، حاجی آباد، سربیشه و درمیان کاهش دما محسوس تر است و به لحاظ شرایط جوی از امروز ضمن افزایش سرعت باد افزایش ابر نیز قابل پیش بینی است.
اخبار کوتاه
*مراسم محفل انس با قرآن کریم در نمازخانه ی علی بن ابی طالب (ع) مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) برگزار شد و از تعداد هشت نفر از خادمین و برترین های قرآنی این مرکز تجلیل به عمل آمد.
*کتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفری دو روزه به منظور آگاهی از وضعیت فرهنگ عمومی در این استان به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد.
*مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات، ۱۰ دی ماه امسال است.
*محمدجهانبین مدیر امور عشایری نهبندان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و مدیریت بحران به ۶۶ خانوار عشایری این شهرستان پرداخت شد.
*سیدحسین مقدس رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فردوس از کمک ۱۲۰ میلیون تومانی مردم این شهرستان به برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال جاری خبر داد.
* سید حسین لاژوردی رئیس جمعیت هلال احمر فردوس از آغاز به کار پایگاه امداد و نجات سیار این شهرستان خبر داد.
*۲۸ اثر از هنرمندان فیلم ساز خراسان جنوبی به هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ارسال شد.
*۲ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در قاین و خضری دشت بیاض شهرستان قاین افتتاح شد.
*مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی از اعزام پنج برگزیده مسابقات استانی مدها متان به مرحله کشوری این مسابقات در مشهد مقدس خبر داد.
* حجت‌الاسلام صحت قول مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه در خراسان جنوبی شش نقطه سکونت‌گاه غیررسمی داریم و خوشبختانه این استان کمترین میزان حاشیه‌نشینی را دارد، افزود: شهرستان فردوس، دومین شهر امن جهان و ایمن‌ترین شهر ایران شناخته‌شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*