اخبار کوتاه استان/انتصاب معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی

انتصاب معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی
وزیر کشور در حکمی سید مجتبی علوی مقدم را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی منصوب کرد. سید مجتبی علوی مقدم بنا به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی و تائید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد. علوی مقدم پیش از این مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بوده است.
شیر گران می شود
مسئول توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش قیمت شیر در استان خبر داد. محمد علی بیجاری گفت: دامداران و کارخانه های فرآورده های لبنی به دلیل به صرفه نبودن تولید شیر و از طرفی خارج شدن آن از استان به علت بازار بهتر در سایر استان ها، خواستار افزایش قیمت شیر در استان شدند.وی افزود : قیمت شیر در ۳ سال گذشته هیچ گونه افزایشی نداشته است. بیجاری گفت: در روزهای آینده اتحادیه دامداران و نمایندگان کارخانه های فرآورده های لبنی، میزان افزایش قیمت شیر را در استان اعلام می کنند.
بررسی امکان سنجی افزایش بارش در طبس
جلسه امکان‌ سنجی و بکارگیری روش‌های نوین افزایش بارش در طبس برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در این جلسه که با حضور فرماندار ویژه طبس و شرکت مجری این طرح از کشور استرالیا برگزار شد، روش های نوین افزایش بارش در این شهرستان و همچنین باروری ابرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نجات تخم مرغ در دانشگاه بیرجند
اولین دوره مسابقات نجات تخم مرغ در دانشگاه بیرجند برگزار شد. در این مسابقه دانشجویان سازه های حمل تخم مرغ را از ارتفاع ۱۲ متری به پایین پرتاب کردند و در پایان تیم عمرانی های خلاق از دانشگاه بیرجند، تیم زرد از دانشگاه بیرجند و تیم ابن حسام از دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند به ترتیب اول تا سوم شدند.
اخبار کوتاه
*مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی بیرجند از برگزاری دوره های رایگان آموزش صنایع دستی در روستاهای شهرستان خبر داد.
*محمدمهدی صمیمی یک باب حمام عمومی و یک باب مغازه به نمایندگی از شورای اسلامی روستای چرمه برای صرف در هزینه های عام المنفعه به ارزش حدود ۱۱۰ میلیون تومان وقف کرد. همچنین حسین رحیمی ۹۰۰ مترمربع زمین به ارزش حدود ۴ میلیون تومان برای توسعه قبرستان روستای چرمه وقف کرد.
*ساخت نیروگاه برق خورشیدی ۷ مگاواتی با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی و چینی در شهرستان سربیشه آغاز شد. این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در ۵ کیلومتری شهر سربیشه و با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری سرمایه گذار ایرانی و سرمایه گذار چینی ساخته می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*