نگاه ویژه بیمه سلامت کشور به خراسان جنوبی پرداخت بدهی سال ۹۵ بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

طی مراسمی با حضور معاون بیمه خدمات سلامت کشور ، مدیر کل دفتر مرکزی حراست و مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور ، معاون سیاسی امنیتی،اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران حوزه سلامت و سایر دستگاه های اجرایی استان از زحمات دکتر خوبان قدردانی و دکتر اربابی بعنوان مدیر کل جدید بیمه سلامت در استان معرفی شدرررررر.
معاون بیمه خدمات سلامت کشور در این جلسه از پرداخت بدهی بیمه سلامت به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی صورت می گیرد تلاش شده در پرداختی های اخیر ۱۸ استان کشور از جمله استان مرزی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرند.
دکتر کشاورزی با بیان اینکه بزودی این بدهی که حدود ۱۸ میلیارد تومان است پرداخت می شود ، اظهار امیدواری کرد مابقی بدهی های بیمه سلامت نیز با توجه به تزریق اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه و بخش خصوصی پرداخت شود .
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق مرزی کشور نقش ویژه ای در ایجاد امنیت دارند ما هم تلاش داریم به این مناطق توجه ویژه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری و ارتقای شاخص های سلامت در سال جاری بیشترمورد توجه سازمان بیمه سلامت قرار گرفته ، بیان کرد: ما با کمبود منابع در سال های اخیر روبرو هستیم بنابراین باید تلاش شود با همین منابع محدود نظام سلامت کارآمدی داشته باشیم.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش های دکتر خوبان مدیر کشل بیمه سلامت در استان گفت: دکتر خوبان در مدت خدمت خود در استان توانست انسجام درون سازمانی ایجاد کند و از سرمایه در اختیارش توانسته به بهترین وجه استفاده کند.
جذب نیروی متخصص مشکل عمده استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه بیمه سلامت استان در شرایط بحران کمک کار دانشگاه بوده ، گفت: مشکلات استان با شعار حل نمی شود و در حال حاضر جذب نیروی متخصص عمده مشکل استان است چرا که بخاطر نبود برخی زیر ساخت ها مانند نبود بیمارستان خصوصی در استان پزشکان خوب ماندگاری ندارند.
دکتر قائمی از ریسک پذیری بعنوان یک گام مهم در موفقیت یاد کرد و افزود: متاسفانه یکی از مشکلات و نقطه ضعف عمده ما در استان این است که خیلی قانون مداریم و با وجود اینکه نیروهای بالقوه زیادی داریم تا در این شهر هستند پیشرفتی نمی کنند بنابراین به سایر استان ها می روند .وی با بیان اینکه یک مدیر برای موفقیت باید از خودش مایه بگذارد و فراتر از قانون برای رفع مشکلات فکر کند، ادامه داد: یک مدیر فقط نباید به اجرای قانون فکر کند بلکه باید نیت خیر داشته باشد و اشکالی ندارد افرادی هم پشت سرش صحبت کنند.
بدهی ۱۳۵ میلیاردی دانشگاه از بیمه ها در استان
وی به بدهی ۱۳۵ میلیاردی دانشگاه از بیمه ها در استان اشاره کرد و اذعان داشت: از این رقم ۷۳ میلیارد تومان مربوط به بیمه سلامت ، ۳۸ میلیارد تومان بیمه تامین اجتماعی و ۲۵ میلیارد مربوط به سایر بیمه هاست و دانشگاه نیز حدود ۱۰ ماه از کارانه پزشکان و پرسنل خودش را پرداخت نکرده که امید است با تزریق اعتبارات این پرداختی در اولویت قرار گیرد.
تجهیز فضای فیزیکی و جذب نیرو از مهم ترین فعالیت های بیمه سلامت در استان
مدیر کل سابق بیمه سلامت در خراسان جنوبی نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه طی ۴ سال گذشته پرداخت و گفت: توسعه فضای فیزیکی، توسعه و جذب نیروی انسانی و توانمند سازی بیمه شدگان از جمله محورهای اصلی فعالیت ما در استان بوده است.
دکتر خوبان به خرید و تجهیز ساختمان اداری در قاین و طبس اشاره کرد و افزود: خرید و تجهیز و راه اندازی ادارات بیمه سلامت در شهرستان های درمیان، سربیشه و سرایان واجاره ساختمان برای بشرویه، ساخت سالن جلسات اداره کل، دو مهمان سرا در طبس و بهسازی کل واحدهای اداره کل و شهرستان های نهبندان و طبس از جمله این اقدامات بوده است.وی از جذب :آموزش و بکارگیری ۱۳ نفر نیروی کارشناس از طریق آتیه سازان و جذب رسمی ۵ نفر نیروی فنی و استقرار در شهرستان ها در این مدت خبر داد و افزود: برگزاری جلسات متعدد با شوراها: دهیاران و معاونت بهداشتی دانشگاه ، توسعه دفاتر پیشخوان از ۸ به ۲۶ دفتر ، واگذاری امور پشتیبانی حوزه فناوری به بخش خصوصی و ….. از جمله فعالیت های صورت گرفته در حوزه توانمند سازی بوده است.
۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت
وی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان را ۴۶۰ موسسه عنوان کرد و گفت: ۱۶ بیمارستان و ۸۷ مرکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند و در مجموع ۵۲۵ هزار بیمه شده یعنی حدود ۷۰ درصد جمعیت استان نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند.
مدیر کل سابق بیمه سلامت در خراسان جنوبی هم چنین از غیر فعال شدن بیمه حدود ۲۷ هزار بیمه شده که دو دفترچه ای بوده اند در استان خبر داد.
بهینه سازی مصارف و هزینه هامدیر کل جدید بیمه سلامت در خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید با صبر و ایثار در این منطقه محروم از کشور خدمت ارائه کرد ، گفت: بهینه سازی مصارف و هزینه ها در شرایطی که با محدودیت منابع روبرو هستیم باید در دستور کار قرار گیرد.
دکتر اربابی افزود: حفظ کرامت نیروی انسانی، تعامل با ذی نفعان و مؤسسات طرف قرارداد ، پیگیری مجدانه برای تحقق پزشک خانواده برای ارتقای سطح سلامت جامعه ، جذب درآمدها و طلب های وصول نشده بیمه سلامت و توانمندسازی بیمه شدگان از جمله اهدافی است که باید در راستای تحقق آن گام برداریم.
در این مراسم از زحمات دکتر خوبان مدیرکل سابق بیمه سلامت قدردانی و دکتر اربابی بعنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*