آخرین خبر :

اولین خشت ۱۲۰ واحد مسکونی جوانان ساخت واحدهای مسکونی زوج های جوان بر اساس وعده تولیت آستان قدس رضوی در بیرجند آغاز شد

احداث واحدهای ۱۲۰ زوج جوان در حاشیه بلوار بقیه ا… بیرجند آغاز شد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، اخیرا از آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی برای زوج های جوان در استان خراسان جنوبی خبر داد. البته کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ۶۰۰ واحد مسکونی برای زوج های جوان نیز در دهه فجر سال گذشته در اراضی متعلق به آستان قدس در زمین های موسوم به اراضی پادگان بیرجند توسط تولیت آستان قدس رضوی به زمین زده شده بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیشرفت کار با رئیس اداره برنامه ریزی، تجهیز منابع و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تماس گرفتیم که وحید داعی در این باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به انعقاد قرارداد مشارکت در پروژه آماده سازی اراضی موسوم به پادگان بیرجند بین اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان عمران آستان قدس رضوی که قرار بود در اراضی سهم سازمان عمران آستان قدس و بنا بر سیاست های آستان قدس رضوی به اجرا درآید، کلنگ آغاز عملیات اجرایی توسط تولیت آستان قدس رضوی به زمین شد.
کلیه امور مربوط به احداث این واحدها توسط آستان قدس پیگیری می شود
وی افزود: در ادامه از آنجا که انجام عملیات آماده سازی و تامین خدمات زیربنایی آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن زمان بر بود و از طرفی آستان قدس رضوی بر تسریع احداث و تحویل واحدها تاکید داشت لذا در شرایط فعلی ۱۲۰ واحد از این واحدها توسط آستان قدس رضوی به اراضی متعلق به آستان قدس در بلوار بقیه ا… بیرجند(طرح ۵/۱۴ هکتاری شمال شهر) منتقل شد.داعی تصریح کرد: زمان، شرایط و نحوه واگذاری این واحدها به زوج های جوان از طریق آستان قدس رضوی مشخص، اعلام و انجام خواهد شد و روند کار، هیچ ارتباطی با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ندارد.
مقدمات اداری کار طی شده است
پیگیری های خبرنگار ما حاکیست برای آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲۰ واحد مسکونی زوج های جوان در طرح ۵/۱۴ هکتاری شمال شهر بیرجند، مشاور مشخص شده و طرح تهیه گردیده است. درخواست پروانه ساختمانی نیز داده شد و ایرادات گرفته شده از سوی شهرداری هم رفع گردیده و شهرداری عوارض ساختمانی را مشخص نموده است. ضمن اینکه برای انجام خاکبرداری هم استعلام لازم انجام شده است. در حال حاضر به محض واریز عوارض تعیین شده از سوی سازمان عمران آستان قدس و تخصیص اعتبار مربوطه، عملیات اجرایی با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.
احداث ۱۲۰ واحد در ۱۲ هزار متر مربع زمین
۱۲۰ واحد مسکونی مد نظر در ۱۲ هزار مترمربع زمین در حاشیه بلوار بقیه ا… ( طرح ۵/۱۴ هکتاری شمال شهر) با تراکم پایین و در ۴ طبقه با زیربنای حدود ۱۲ هزار متر مربع و با کلیه امکانات لازم احداث خواهد شد. البته هم استانی ها برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه این واحدها در چه زمانی و به چه افرادی و تحت چه شرایطی واگذار خواهد شد باید قدری صبر کنند تا نحوه کار از سوی آستان قدس رضوی اعلام شود. قرار است تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی برای واگذاری به زوج های جوان از سوی آستان قدس رضوی احداث گردد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*