آخرین خبر :

استاندار: پایداری کانون های جمعیتی اطراف فردوس حیاتی است

استاندار خراسان جنوبی، به موقعیت شهرستان فردوس و طبس اشاره کرد و گفت: پایداری کانون های جمعیتی در اطرف شهرستان فردوس و حتی طبس، به میزان توسعه یافتگی شهرستان فردوس بستگی دارد. محمدمهدی مروج الشریعه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان فردوس برگزار شده بود با بیان اینکه نگاه به مباحث توسعه ای و اقتصادی باید نگاهی جامع و همه جانبه باشد، افزود: با توجه به اینکه این امور زنجیره وار به یکدیگر ارتباط دارند، نمی توان به صورت تک بعدی به آنها نگاه کرده و راهکارهای رفع آنها را نیز با همین نگرش پیشنهاد کرد.مقام عالی دولت در استان، توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران را یکی از مهمترین راه های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برشمرد و ادامه داد: مدیران کل در سطح استان و روسای ادارات در شهرستان ها باید با تلاشی جمعی و با تمام وجود و استفاده از تمامی ظرفیت های کاری و اداری در این زمینه ورود کنند تا بتوان در راستای جذب و توسعه سرمایه گذاری بیش از پیش اقدام کرد.دکتر مروج الشریعه، ادامه داد: جمعی از مدیران اقتصادی پیشران در این حوزه به همراه مدیران شهرستانی و نمایندگان بخش خصوصی با مدیریت فرماندار می توانند با تشکیل اتاق فکری در شهرستان فردوس مباحث مبتلابه در حوزه سرمایه گذاری و نیز ایجاد اشتغال را بر اساس توانمندی های شهرستان و ظرفیت های قانونی به صورت کارشناسی بررسی و برای پیگیری و اقدام لازم به مرکز استان و وزارتخانه های مربوطه ارسال نمایند.
مقام عالی دولت در استان از خروج مواد خام از استان جلوگیری کنند.
مروج الشریعه، فرآوری محصولات کشاورزی را مورد تاکید جدی قرار داد و تصریح کرد: ایجاد واحد دامپروری و فراوری محصولات لبنی با استفاده از ظرفیت اتحادیه دامداران شهرستان و نیز فعالین بخش خصوصی در این حوزه می تواند تا حد زیادی در راستای نیل به این هدف کمک کننده باشد.

 

 

 

 

 

 

وی برگزاری جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرمانداران باید از این ظرفیت برای تبیین و حل مشکلات اقتصادی حوزه شهرستانی نهایت استفاده را ببرند و با ارائه تابلویی روشن از پروژه ها و طرح های اقتصادی خود راه کارهای کارشناسی برای حل آنها را نیز در این جلسات ارائه نمایند.
وی صنایع دستی در شهرستان را از دیگر ظرفیت های اقتصادی فردوس دانست و افزود: در خصوص احیای صنایع دستی و ایجاد سایت نمایشگاهی بازارچه صنایع دستی به منظور تولید ، بسته بندی و فروش محصولات صنایع دستی در قالب مباحث کارگاهی آماده ارائه کمک های لازم هستیم.
مروج الشریعه، احداث کارگاه های فرآوری سنگ های قیمتی در شهرستان فردوس در حوزه زیرساخت این سایت را مورد تاکید قرار داد و افزود: وجود اماکن و مواریث تاریخی در این شهرستان نیز از دیگر توانمندی های اقتصادی است که می تواند به رشد و توسعه اقتصادی شهرستان کمک کند.
وی جداسازی دامداری های موجود در حریم اماکن تاریخی و گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای ایجاد شهرک دام در شهرستان فردوس و ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه آماده کمک و مساعدت لازم هستیم.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه فردوس باید با انجام کارهای انحصاری و تقسیم کار استانی و بخش ملی در حوزه های اقتصادی به مکانی جذاب برای مردم و سرمایه گذاران تبدیل شود،گفت: ایجاد مراکز آزمایشگاهی ، احداث پایگاه هوایی، احداث کشتارگاه و مباحثی از این دست می تواند در راستای رسیدن به این هدف کمک کننده باشد؛ بعنوان مثال در بخش دام سبک و سنگین، مخصوصاً در رابطه با فعالیت های دانش بنیان، این شهرستان می تواند با اقدامات ویژه در شرق کشور، خدمات ارزنده ای به استان و استان های همجوار ارائه کند.
مروج الشریعه، استفاده از ظرفیت های قانون بودجه به منظور توسعه مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت تصحیح قانون بودجه در خصوص تخصیص اعتبارات شاخص های اقتصادی مشابه ردیف اعتباری ۳ درصد نفت و گاز ، می توان امیدوار بود که تحولی عظیم در حوزه اقتصادی و اشتغال در سطح استان ها و شهرستان ها شکل گیرد و از نماینده محترم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه تقاضا داریم در زمان تصویب بودجه این موضوع مهم را مدنظر داشته باشند.
وی در پایان رفع مشکلات کارخانه نساجی فردوس را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی مکاتبه ای که با ایمیدرو به انجام خواهد رسید در خصوص کمک به راه اندازی این واحد مهم تولیدی و صنعتی پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
این گزارش حاکیست؛ جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز به ریاست استاندار خراسان جنوبی در شهرستان فردوس برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*