اخبار کوتاه استان/احتمال بارش پراکنده در نیمه شرقی

احتمال بارش پراکنده در نیمه شرقی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی برای نیمه شرقی احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرد. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: آسمان استان کمی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود. لطفی افزود: سربیشه با منفی ۸ درجه سردترین شهر و طبس با ۱۷ درجه گرم ترین شهر استان بوده است. وی گفت: کمینه و بیشینه دما در شهر بیرجند، صفر و ۱۴ درجه سانتی گراد بوده است.
نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سال آینده در استان برگزار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنلیع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی با حضور کشورهای همجوار در استان خبر داد.رمضانی در حاشیه اختتامیه دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان جنوبی گفت: کمبود فضا از جمله نواقصی بوده که در این نمایشگاه احساس شد. وی با بیان اینکه در صدد هستیم نمایشگاه صنایع دستی را سال آینده با حضور کشورهای همجوار در استان برگزار کنیم، افزود: به رغم تجربه اندک، بازخورد خوبی از هنرمندان و شرکت کنندگان داشته ایم.
نصب ۱۲۰ کانکس در مناطق زلزله زده کرمانشاه
تاکنون با همت جهادگران سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ۱۲۰ کانکس در روستای شیخ صله کرمانشاه نصب و تکمیل شده است. هنری، جانشین سازمان بسیج سازندگی استان گفت: بنیاد مسکن تعداد منازل تخریبی این روستا را در ابتدا حدود ۱۴۰ واحد اعلام کرده بود، ولی با توجه به زلزله ۶ ریشتری چند روز پیش تعداد آنها در حال افزایش است و تا به حال به ۱۹۰ واحد رسیده است.
اخبار کوتاه
*مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به وجود ۲۷ نقطه مصوب حادثه خیز و ۴۸ نقطه دارای تصادف در استان اشاره کرد و افزود: رفع نقص هر نقطه بر اساس نوع مشکل از ۶۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان هزینه دارد.
*کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور مشاور مبارزه با پولشویی معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با شرکت رابطان ادارات و اتحادیه ها و روسای اتاق های اصناف و اتحادیه های بیرجند برگزار شد.
* رضا قمرزاده معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امسال در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی این نهاد فرهنگی،۶ هزار و ۷۳۷ نفر شرکت کردند.
* حمید حاجی زاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۳ هزار و ۵۳۴ واحد مسکونی فرسوده در این شهرستان بازسازی شده است.
*کارگاه آموزشی مالیات ویژه مدیران کانون های آگهی و تبلیغات استان خراسان جنوبی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
*شهرستان‌های قاین، خوسف و نهبندان سه شهرستان برتر دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور معرفی شدند.
*برداشت گل نرگس از۲۴۰ هزار متر مربع سطح زیر کشت شهرستان خوسف آغاز شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*