اخبار کوتاه استان/معافیت معلولان از پرداخت هزینه های زیرساخت مسکن

معافیت معلولان از پرداخت هزینه های زیرساخت مسکن
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان با بیان اینکه در ۷ ماهه اول امسال، ۳۹ نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف شدند، اظهار کرد: این کار بر اساس قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی، سیاسی کشور است. «بارانی» تصریح کرد که بر این مبنا این افراد از پرداخت کلیه هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز، برای یک ‌بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معاف هستند. به گفتۀ وی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات مذکور هم موظف به ارائه رایگان این خدمات می‌باشند.

افزایش ۱۰ درصدی تولید زعفران در نهبندان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با بیان اینکه میزان تولید زعفران نسبت به سال گذشته حدود ۱۰درصد افزایش دارد، عنوان کرد: ۲۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت زعفران می باشد. «مالکی» اظهار کرد که از این میزان ارزش تولیدی محصول بالغ بر ۴ میلیارد تومان است. وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران شهرستان در مناطق کوهستانی شوسف و عربخانه می باشد، خاطر نشان کرد: متأسفانه در نهبندان نیز کارخانه فرآوری وجود ندارد و مازاد مصرف فقط به استان های هم جوار ارسال می شود.

اتمام عملیات مرمت قلعه باغ مود
عملیات مرمت قلعه باغ مود از توابع شهرستان سربیشه به اتمام رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: با توجه به ابلاغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی صندوق حمایت از مالکان و بهره برداران ابنیه تاریخی، عملیات مرمت و بازسازی بخشی از قلعه باغ تاریخی مود در دستور کار قرار گرفت که در مدت سه ماه به اتمام رسید.هاشم اتفاقی افزود: بازسازی اتاق ها و سردرب اصلی باغ، جمع آوری نخاله ها و بهسازی برج های قدیمی مجاور سردرب و همچنین بازسازی مجموعه اتاق های متصل به باروی شمالی قلعه و اجرای تاسیسات الکتریکی در این بخش ها و نیز بازسازی و مرمت ضلع جنوبی بارو و سه عدد از برج های نگهبانی قلعه باغ در این فصل از مرمت این اثر تاریخی انجام شد.

۱۱۷۶ سند روستایی در خراسان جنوبی صادر شد
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۱۷۶ سند روستایی در استان صادر شد. قاسم تنها در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۵۸۱ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان خراسان جنوبی صادر شده است.وی بیان کرد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند و اختلافات ملکی نیز با سنددار شدن رفع می شود.وی گفت: تاکنون روستائیان استان استقبال چشمگیری از صدور سند نداشته اند که نیاز است نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*