۸۰۰ سند از اراضی بنیاد مستضعفان به مردم خراسان جنوبی واگذار شد

خبرگزاری شبستان: طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور ۸۰۰ سند از اراضی بنیاد مستضعفان به مردم خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ رئیس بنیاد مستضعفان پیش از ظهر امروز (۱۷ آبان) در مراسم اهدای اسناد اراضی بنیاد مستضعفان به افراد واجد شرایط با اشاره به اینکه وظیفه ما خدمت به مردم است، گفت: مقام معظم رهبری، در زمینه خدمت به مردم تاکیدات و سفارشات زیادی دارند.

 

محمد سعیدی کیا با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان برای هر استان در کشور ۲۰ میلیاردتومان وام اشتغالزایی برای سال جاری پیش بینی کرده است،‌ افزود: این طرح از سال گذشته شروع شده است و ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: این طرح برای توسعه اشتغال در روستاها و کارآفرینی پیش بینی شده است که کارآفرینان استانی می توانند طرح های خود را برای دریافت وام به استانداری ارائه دهند و بعد از تایید،‌ این طرح ها به بانک سینا ارجاع داده خواهد شد و در صورت تایید نهایی، افراد برای دریافت وام،‌ معرفی خواهند شد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تاکنون در کشور بیش از ۹۵۰ طرح تصویب شده است، گفت: خراسان جنوبی جزو استان های پیشتاز است که ۳۱ طرح از این استان،‌ برای دریافت وام معرفی و تصویب شده است و ۲۱ طرح وام خود را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۵ طرح به بهره برداری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه سرانه اشتغال برای هر طرح ۱۰ نفر است،‌ تصریح کرد: در یک سال اخیر با استفاده از همین طرح ها در خراسان جنوبی بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

سعیدی کیا با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان برای سال جاری نیز اعطای این وام ها را ادامه می دهد،‌گفت: در خراسان جنوبی برای موضوع فرشبافی نیز آمادگی برای اعطای وام وجود دارد.

 

وی گفت:‌ این طرح را تا جایی دنبال می کنیم که مردم بتوانند روی پای خود بایستند و کارفرما شوند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در خراسان جنوبی علاوه بر اعطای وام،‌ پروژه های دیگری مانند سالن چند منظوره ورزشی خیابان آوینی،‌ توسط بنیاد راه اندازی شده است و تلاش خواهیم کرد که پروژه های دیگری را به تدریج در این استان راه اندازی کنیم.

 

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند،‌درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی گفت:‌در سفر قبلی رئیس بنیاد مستضعفان به بیرجند،‌ زمینی برای ساخت سالن چند منظوره ورزشی در کلاس ملی در نظر گرفته شد که این ورزشگاه در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد و تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: بنیاد مستضعفان علاوه بر این طرح ها،‌ در زمینه کمک به مستمندان خدمات خوبی را در خراسان جنوبی ارائه کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*