۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های صنعتی خراسان جنوبی ابلاغ شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در پنج سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های صنعتی استان مصوب شد که این رقم تنها در سال ۹۶ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی افزود: با استفاده از ردیف اعتباری ارتقای شاخص های اقتصادی که یکی از شاهکارهای و زیبایی های همکاری دولت و مجلس بود این ردیف ابلاغ شد.
وی گفت: این کمک ها در شرایط سخت مالی و با وجود محدودیت های مالی به دست آمده است.
وی بیان کرد: پیش بینی کمک های فنی و اعتباری همچنین وجوه اداره شده در بودجه امسال و سال ۹۷ از مهمترین و بهترین اقداماتی است که برای استفاده بهینه از منابع اعتباری و مدیریت منابع از سوی دولت انجام شد.
به گزارش ایرنا مروج الشریعه اظهار کرد: باید از ظرفیت های قانونی در بخش های مختلف برای حمایت و کمک به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی عنوان کرد: ضعف در حوزه اطلاع رسانی ظرفیت های قانونی سبب شده صاحبان صنایع و تولیدکنندگان آنگونه که باید نتوانند از این ظرفیت ها به درستی و مناسب استفاده کنند.
وی برای حمایت و مساعدت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: باید با احصای مشوق های سرمایه گذاری که در کشور وجود دارد و مشوق هایی که می توان در استان برای سرمایه گذاری در نظر گرفت به روند سرمایه گذاری سرعت بخشید.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تسهیل روند جذب سرمایه گذار در استان، افزود: برای ارایه مشوق های سرمایه گذاری های خاص در استان بررسی های لازم انجام و تفاهم نامه منعقد خواهد شد.
مروج الشریعه گفت: با تفاهم نامه ای که بین استانداری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره صنعت، معدن و تجارت منعقد خواهد شد در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و ارایه آموزش های کوتاه مدت اقدام می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل استان به زودی تعیین تکلیف می شوند، عنوان کرد: کمیته ای پنج نفره برای این مهم تشکیل و واحدهای مدنظر را شناسایی و تعیین تکلیف خواهند کرد.
وی بیان کرد: در سال های اخیر با وجود محدودیت ها و کمبودهای مالی، دولت با همکاری مجلس توانست کمک های زیادی به واحدهای تولیدی ارایه دهد.
وی از بانک ها خواست با تمام توان در میدان کمک به تولیدکنندگان باشند، یادآور شد: بانک ها باید از تمام ظرفیت خود برای کمک به تولیدکنندگان استفاده کرده و با شجاعت و قدرت ریسک بالا در روند تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*