یادداشت خبرنگار/آقای فرماندار!

آقای فرماندار!
ظهر دیروز برای جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرمانداری بیرجند آفیش شدم، ساعت۱۲:۱۵ دقیقه در ورودی فرمانداری رسیدم نگهبانی فرمانداری از من پرسید کجا تشریف می برید ،عرض کردم خبرنگارم برای پوشش جلسه آمده ام، تا متوجه شد خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی هستم، گفت باید هماهنگ شود، طی یک تماس با مسئول روابط عمومی یا حراست که ظاهراً پاسخگو نبودند من را منتظر گذاشت من هم چند دقیقه ای را منتظر ماندم تا اجازه ورودم صادر شود اما از صدور مجوز ورود خبری نشد و من نگهبانی فرمانداری را ترک کردم. این اتفاق در دستگاهی رخ می دهد که متولی آن به عنوان فرماندار در جلسات مختلف، خود را رسانه ای و خبرنگار معرفی کرده است. شاید او مطلع نیست که برای حضور یک خبرنگار در جلسه ای با این اهمیت چنین برخوردی شده است.
آقای فرماندار!با توجه به تاکید مقام عالی ریاست محترم جمهور بر گردش آزاد اطلاعات و تاکید مسئولین ارشد استان برای حفظ حرمت و جایگاه خبرنگاران، این قشر مظلوم تا کی باید مورد بی توجهی و بی مهری قرار گیرند.
آقای ناصری!
نمی دانم شاید یک جاها حق با شما باشد، شاید در برخی خبرها همکاران من آنطور که خواسته شما بوده است عمل نکردند اما خودتان به عنوان فردی که روزی قلم به دست داشته اید می دانید که نباید همه جا همان مطلبی را نوشت که شما می خواهید ما همه از خودتان هستیم از دلسوزان این مملکت، حساسیت ها را درک و گاه بیشتر از شما برای حفظ نشاط و تعادل در جامعه تلاش می کنیم. درک شما از کار رسانه این امنیت خاطر را برای خبرنگاران ایجاد می کند که چنین رفتارهایی را نبینند. به نظرم این نوع رفتار این معنا را می دهد که خبرنگار که چشم و گوش مردم است را محرم نمی دانید. خبرنگار نماینده مردم است آیا قصد شما این است که چیزی را از مردم پنهان کنید؟
آقای مهندس ناصری!
قشر رسانه ای استان امروز با مشکلات فراوانی در حوزه کاری خود روبرو هستند، روزگار آموزش های خاص زندگی در شرایط سخت را به ما آموخته است ولی دیگر کار و زندگی در شرایط سخت و بی احترامی و کوچک شدن عزت خبرنگار را نیاموخته است، پس بیایید با هم و در کنار هم برای پیشرفت و آبادانی این شهر رنجدیده و محروم که ریشه آن به بی تحرکی و ناکارآمدی برخی مدیران و عدم انعکاس مشکلات آن در جراید و رسانه ها بر می گردد تلاش کنیم تا شاهد شکوفایی این نگین شرق کشور باشیم. به امید آن روز…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*