پاسخگویی به سبک آرین سرنوشت ۲۰ درصد کمک های فنی و اعتباری استان مشخص نیست

مدیران اقتصادی استان تکلیف بخشی از بودجه استان که از سرفصل اعتبارات تمامی شهرستان ها در قالب ۲۰ درصد کمک های فنی و اعتباری کم کرده اند، را مشخص کنند چرا که قرار بوده این اعتبار میلیاردی در قالب یارانه ملی برای طرح های اشتغال زایی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در استان برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری هزینه شود. این بخشی از سخنان نماینده مردم شهرستان های بشرویه ، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در کارگروه تخصصی اشتغال استان در ماه جاری بود.دکتر امیر حسن خوانی در این جلسه از مدیران اقتصادی استان خواست سرنوشت نامعلوم این بخش از بودجه استان را مشخص کنند که با توجه به عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری که گویی در این زمینه اطلاعات کافی نداشت از رئیس این سازمان خواست اطلاعات لازم را در جلسه آتی کارگروه در اختیار نمایندگان مجلس و رسانه ها قرار دهند .
بخش اعظم ۲۰ درصد کمک های فنی اعتباری
در قالب اسناد خزانه
خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع در حاشیه جلسه بازدید استاندار از صنایع کاشی فرزاد از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی از چند و چون موضوع می پرسد . بی بی عصمت سرفرازی در پاسخ به خبرنگار ما از او خواست تمامی این اطلاعات را از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بگیرد و در ادامه گفت: بخش اعظم این ۲۰ درصد کمک های فنی و اعتباری که در جلسه توسط نماینده مطرح شده در قالب اسناد خزانه بوده و پول نقدی در کار نبوده است .
دستور استاندار به بانک ها
وی با بیان این که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، جزئیات این موضوع را بیشتر در جریان است و اعداد و ارقام را به ریز می داند، افزود: در جلسه کارگروه اشتغال از ۱۰۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری سخن گفته شد که من از آن اطلاع دقیقی نداشتم اما بعدا شنیدم که این اعتبار برای نهایی شدن به کارگروه برنامه ریزی کشور هم ارسال شده و در جلسه شورای بانک ها نیز استاندار از بانک ها خواسته که بررسی کنند چگونه می توانند از این اسناد خزانه و اوراق استفاده لازم را ببرند.
پاسخ خاصی ندارم
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی نیز در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ما در مورد سرنوشت این اعتبارات عنوان کرد: من پاسخ خاصی در مورد این سوال شما ندارم و اگر می خواستم پاسخ بدهم بعد از درج این مطلب در رسانه ها پاسخ می گفتم .
تعیین تکلیف اعتبارات در کمیته برنامه ریزی
محمد هادی آرین افزود: موضوع مطرح شده در جلسه صحت ندارد و موضوع برای ما هم باز نشده ولی توضیحات لازم را به مسئولان داده ایم که اگر صلاح باشد در جلسه کارگروه بعدی اشتغال مطرح خواهند کرد .
کمک های فنی اعتباری استان تعیین تکلیف شوند
نماینده مردم شهرستان های بشرویه ، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگوی تلفنی روز گذشته اش با خبرنگار ما عنوان کرد: مهم نیست که مدیران استانی به ما بعنوان نماینده مجلس پاسخ بگویند بلکه مهم این است که این اعتبارات تعیین تکلیف شوند چرا که در این ۴ ماه باقیمانده از سال احتمال برگشت این اعتبارات به دلیل عدم جذب وجود دارد.
اصرار نداریم مدیران استان به ما پاسخ دهند
دکتر امیر حسنخانی با به کار بردن این عبارت که در صورت عدم جذب این اعتبارات مردم و استان ضرر خواهند کرد، افزود: ما اصرار نداریم مدیران به ما پاسخ دهند همین که تکلیف این اعتبارات را با کمک بانک ها یا مسئولان دستگاه های اجرایی مانند اداره کار ،فنی و حرفه ای،جهاد کشاورزی و … مشخص کنند و سهم هر مجموعه را برای ایجاد اشتغال ابلاغ کنند کافی است.
وی با تاکید دوباره بر این مطلب که در صورت برگشت این اعتبارات مردم، مدیران و نمایندگان را نخواهند بخشید، ادامه داد: دغدغه ما ایجاد اشتغال است و فرقی نمی کندکه این اعتبارات در قالب پول نقدی باشد یا اسناد خزانه چراکه در حال حاضر اکثر پیمانکاران با این اسناد کار می کنند. وی اذعان داشت: اصرار ما این است که سرنوشت ۲۰ درصد اعتبارات استانی که در سال جاری از سهم تمامی شهرستان ها کم شده مشخص شود و همین که مدیران و مسئولان استانی به خودشان هم جواب بدهند کافی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*