ورود مجلس به طرح افزایش قیمت نان

کد خبر: ۷۴۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ – ۱۱:۱۴ ۱۹ November 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۵۰۸

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد شدید از طرح افزایش قیمت نان در روزهای آینده گفت که در صورت چنین اتفاقی، مجلس ورود خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت نان در شهرهای مختلف کشور، گفت: اقدام دولت در افزایش دستوری قیمت نان منطقی نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید در افزایش قیمت نان تجدیدنظر کند، اظهار داشت: دولتمردان ادعا می‌کنند که در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم که همین مسئله این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا قیمت نان باید افزایش یابد؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تصریح کرد: در شرایطی شاهد افزایش قیمت نان مورد نیاز مردم هستیم که نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان نیز تغییری نکرده است؛ افزایش در قیمت نان باعث می‌شود که اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه که بعضا قوت قالب‌شان نان است، قادر به تهیه آن نباشند.

افضلی اضافه کرد: موضوع افزایش بی رویه در قیمت نان باید کارشناسی باشد، در غیر اینصورت مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و ابعاد آن را موشکافی می‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی افزایش قیمت در نان باشند.
کد خبر: ۷۴۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ – ۱۷:۰۰ ۱۸ November 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۲۰۹۰

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که حذف یارانه ثروتمندان در بودجه سال آینده در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون هدفمندی، ۵۰ درصد از درآمد هدفمندی باید به مردم، ۳۰ درصد به تولید و ۲۰ درصد به دولت اختصاص پیدا می‌کند اما در سال‌های گذشته مغایر قانون عمل شده و شاهد این بودیم که دولت ۳۵ هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی را به یارانه نقدی اختصاص داده و ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز از بودجه عمومی دولت برای یارانه‌های نقدی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: می‌توانیم با حذف یارانه دهک‌های بالا جلوی پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت برای یارانه‌های نقدی را بگیریم و این مبلغ می‌تواند صرف کارهای عمرانی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: همچنین می‌توان یارانه دهک‌های اول و دوم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را قدری افزایش داد البته هنوز در این زمینه با دولت به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما امیدواریم تا پیش از ارائه لایحه بودجه به مجلس در این رابطه تصمیم مشترکی بگیریم.

لاهوتی تاکید کرد که دولت و مجلس حذف یارانه دهک‌های بالا و افزایش یارانه دهک‌های پایین در بودجه ۹۷ را در دستور کار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*