همزمان با نخستین روز از هفته بسیج؛ ۱۵۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی افتتاح شد

امروز خراسان جنوبی – کاظمی فرد kazemi@birjandtoday.ir
همزمان با اولین روز از هفته بسیج، ۱۵۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی کمک اشتغال روستایی با حضور مسئولان خراسان جنوبی در سطح استان افتتاح شد.
کارگاه پرورش شترمرغ فدک به نمایندگی از ۱۵۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی با حضور مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه سربیشه و جمعی از مسئولان در این شهرستان افتتاح شد.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه این کارگاه ها با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون راه اندازی شده است، گفت: این کارگاه ها در عرصه های شیلات، زنبور عسل، ورمی کمپوست، قارچ خوراکی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و پرورش ماکیان فعال هستند.
محمد زهرایی به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره کرد و گفت: کارگروه های اقتصاد مقاومتی هر شهرستان باید نسبت به رفع مشکلات این کارگاه ها اهتمام لازم را داشته باشد.زهرایی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی به دنبال ایجاد مشاغل کوچک و زودبازده و اشتغالزایی در مناطق روستایی است،‌ افزود: بسیج سازندگی با تمام توان خود در مناطق مرزی و روستایی به دنبال حل مشکل اشتغال از طریق ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سربیشه هم دراین مراسم با اشاره به اینکه در سال ۹۵ در شهرستان سربیشه ۳۴ کارگاه اقتصاد مقاومتی با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات راه اندازی شد، افزود: در سال جاری نیز ۱۵ کارگاه تاکنون با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده است.
محسن کاری از مسئولان خواست توجه ویژه به کارگاه های کوچک داشته باشند و مشکلات زیرساختی احتمالی پیش روی برخی از این کارگاه های تولیدی را در زمینه های آب و برق و … برطرف نمایند.
امام جمعه شهرستان سربیشه هم در این مراسم از تلاش بسیج سازندگی برای اشتغالزایی و محرومیت زدایی از این شهرستان تقدیر کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی کارها باید با برنامه و عملیاتی پیش برود.
حجت الاسلام علی اکبر سنجری با اشاره به سخن اخیر استاندار خراسان جنوبی مبنی بر اینکه مسئولان از گزارش های روزمره فارغ شوند و به فکر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باشند،‌ افزود: بدون شک توجه به اقتصاد مقاومتی،‌ مشکلات اشتغال را برطرف می کند.
حجت الاسلام سنجری تامین امنیت شهرستان های مرزی را در گرو ایجاد اشتغال دانست و افزود: بسیج در این چندسال اخیر در تحقق کارآفرینی ‌موفق عمل کرده است.
مدیر مجتمع پرورش شترمرغ فدک هم در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته وارد عرصه فعالیت های اقتصادی شده و کار خود را با ۳۰ راس شترمرغ آغاز کرده است، ‌گفت: امسال نیز با کمک بسیج سازندگی و دریافت ۳۰ میلیون تسهیلات، پرورش شترمرغ به ۱۰۰ راس رسیده است.
علی یوسفی با اشاره به اینکه در این کارگاه تولیدی برای سه نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است،‌ افزود: تاکنون برای راه اندازی این مجموعه تولیدی، ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ام.
وی به مشکلاتی از جمله نبود آب، برق و جاده اشاره کرد و از مسئولان خواست همت خود را برای رفع این مشکلات بکارگیرند.
وی یادآور شد: اگر مسئولان کمک کنند و تسهیلات لازم را اختصاص بدهند، آمادگی گسترش این کارگاه تولیدی را به ۵۰۰ راس و پرورش شترمرغ مولد را نیز دارم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*