نتایج دومین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری

دومین دوره ارزیابی پایگاه های خبری، بر اساس فرم های خود اظهاری و نظر کارشناسی کمیته ۷ نفره رتبه بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه های خبری اعلام شد. 

فرم خوداظهاری رتبه بندی پایگاه های خبری، در نیمه اول سال ٩۴، پس از ۶ جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاههای خبری رسید. بر اساس شیوه نامه و شاخص های رتبه بندی، پایگاههای خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه بندی کردند.

شاخص های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه های خبری در پائیز سال ٩۵ مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود ۲۰۰ پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه بندی را بر اساس شیوه نامه اعلامی [اینجا] ارسال کرده بودند در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد ۲۷ پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۸ قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام بر اساس شیوه نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه بندی پس از ارزیابی و راستی آزمایی خوداظهاری‌ها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاههای خبری که در طرح رتبه بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد. پس از ارسال نتایج اولیه رتبه بندی پایگاههای خبری برای مدیران مسول، ۴٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز ۴شنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند. از ۴٨ اعتراض ارسالی ٣۶ پرونده بر اساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسول ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه بندی رساندند.

نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه های خبری عمومی/ نهایی نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه های خبری عمومی
نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه های خبری تخصصی نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه های خبری تخصصی

شایان ذکر است دوره بعدی رتبه بندی پایگاههای خبری پس از اصلاحات لازم شاخص ها و در صورت تأیید مدیران مسئول در پاییز ۹۶ اجرا خواهد شد. 

کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری از ترکیب زیر تشکیل شده است: دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران، دو مدیرمسئول پایگاههای خبری عمومی و یک مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری، همگی به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری ها و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی.

در این دوره به ترتیب حمید ضیائی پرور و رها خرازی آذر، محمد صادق عرب لو(تابناک)، مسعود فاتح(سیتنا)، محمد نوین(فرارو)، حبیب عباسی(شفقنا) و حسن محرابی اعضای این کمیته بوده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*