نتایج دومین دوره رتبه بندی خبرگزاری‌ها اعلام شد

نتایج دومین دوره رتبه بندی خبرگزاری ها با اعلام ماتریس مقایسه ای امتیازات خبرگزاری های عمومی و تخصصی منتشر شد. دبیر کمیته رتبه بندی خبرگزاری ها و پایگاههای خبری گفت: در دومین دوره رتبه بندی ۱۷ خبرگزاری عمومی و تخصصی مشارکت داشتند.

سید محسن فرجادی با بیان اینکه خوداظهاری و مستندات این خبرگزاری ها در ۱۴ جلسه کمیته رتبه بندی بررسی و راستی آزمایی شد، افزود: شاخص های رتبه بندی در دومین دوره، سختگیرانه تر اعمال شده است. مدیران مسئول خبرگزاری ها از اسفند ۹۴ پس از ۴ جلسه به اصلاح و بازنگری شاخص‌ها و تعاریف رتبه بندی دور اول پرداختند. بر این اساس ۲۳ شاخص و ۷ مصداق کسر امتیاز به عنوان شاخص های ارزیابی خبرگزاری ها در دومین دوره توسط مدیران مسئول برای اجرا در تابستان ۹۵ تدوین شد.

دبیر کمیته رتبه بندی با بیان اینکه خبرگزاری‌ها پس از تکمیل فرم خوداظهاری مستندات خود را برای هیات رتبه بندی ارسال کردند، افزود: از مجموع ۱۰۰ امتیاز رتبه بندی ۷۶ امتیاز در قالب خوداظهاری توسط خبرگزاری ها اعلام شده و ۲۶ امتیاز نیز توسط هیات رتبه بندی ارزیابی شده است.

وی با اشاره به مراحل ارزیابی و اعلام نتایج رتبه بندی گفت: نتایج اولیه دور دوم رتبه بندی در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول خبرگزاری هایی که در این طرح شرکت کرده بودند، ارسال شد تا اگر به نتایج خود یا دیگران اعتراضی داشتند اعلام کنند.

وی افزود: پس از ۱۰ روز کاری، خبرگزاری هایی که به نتایج اعلامی اعتراض داشتند در جلسه ای به طرح اعتراضات خود در حضور اعضای هیات رتبه بندی پرداختند و پس از بررسی اعتراضات نتایج نهایی شد.

فرجادی درباره اجرای سومین دوره رتبه بندی خبرگزاری ها نیز گفت: اجرای سومین دوره رتبه بندی خبرگزاری ها مطابق شیوه نامه پس از بازنگری شاخص ها توسط مدیران مسئول خبرگزاری ها خواهد بود.

بر اساس دستوالعمل رتبه بندی خبرگزاری ها، هیات رتبه بندی شامل دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران، یک مدیرمسول خبرگزاری عمومی و یک مدیرمسول خبرگزاری تخصصی، دو سردبیر خبرگزاری همگی به انتخاب مدیران مسول خبرگزاری ها و عضو هفتم نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی است. در این دوره به ترتیب یونس شکرخواه، حسن نمک دوست، علی متقیان(ایسنا)، حمید صابرفرزام(ایکنا)، مریم جمشیدی(آنا)، محمد کریمی(تسنیم) و حسن محرابی اعضای این هیات هستند.

 


نتایج رتبه بندی خبرگزاری های عمومی/ زمستان 95/ نهایی


نتایج رتبه بندی خبرگزاری های تخصصی/ زمستان 95

 

 خبرگزاری هایی که اسامی آنها در جداول دیده نمی شود در این طرح که به صورت داوطلبانه برگزار شده، شرکت نکرده اند.

شایان ذکر است تا کنون طرح رتبه بندی روزنامه ها برگزار شده (اینجـــــا) و هم اکنون با پایان یافتن فرصت خوداظهاری پایگاههای خبری، فرایند بررسی و رتبه بندی پایگاههای خبری در دست انجام است و نتایج آن توسط کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری تا پایان سال اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*