سید حسن نصرالله: حریری در عربستان بازداشت است / استعفای حریری مغایر با قانون اساسی است / سعودی از اسراییل خواسته به لبنان حمله کند / عربستان علیه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، سعد حریری در عربستان در بازداشت است و عربستان تلاش کرده اسرائیل را برای جنگ علیه لبنان و حزب الله تحریک کند. او در عین حال تاکید کرد بعید اسرائیل دست به چنین حرکت خطرناکی بزند و احتمالاً عربستان رویه کنونی را برای به آشوب کشیدن لبنان ادامه خواهد داد.

به گزارش «تابناک»؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی که عصر امروز (جمعه ۱۹ آبان) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به مناسبت سالروز اربعین امام حسین علیه‌السلام و روز شهید حزب‌الله انجام شد، در ابتدا اربعین حسینی را به رسول خدا (ص)، اهل بیتش (ع)، حضرت مهدی (عج) و امت اسلامی تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اربعین حسینی و روز شهید گفت: عملیات استشهادی احمد قصیر دوران جدیدی را از مقاومت و عملیات حزب الله ضد رژیم صهیونیستی رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در کربلا اظهار داشت: شمار زوار اربعین حسینی در کربلا به ۲۰ میلیون نفر از تمام جهان رسید. تنها از ایران بیش از دو میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند، این مراسم به صورت مردمی اداره می‌شود و دولت فقط حفظ امنیت را بر عهده دارد. توانستیم قدرت بازدارنده ای را برای حمایت از کشور لبنان در برابر طمع ورزی های صهیونیستی ایجاد نماییم.

الحریری در عربستان سعودی بازداشت است / استعفای او غیرقانونی، مغایر با قانون اساسی است / سعودی از اسراییل خواسته به لبنان حمله کند / امروز عربستان علیه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است
آمریکا و عربستان سعودی داعش را ساختند

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جنایت های داعش در منطقه گفت: حکومت آمریکا و عربستان سعودی داعش را ساختند و کشورهای منطقه از آن حمایت نمودند و ما امروز در زمینه خنثی سازی عظیم ترین توطئه ضد اسلام و ارزش های انسانی سهیم هستیم.

وی تصریح کرد: احساس امنیت، کرامت و آزادی مان به برکت شهداست، آن چه تا امروز کسب نموده ایم ثمره فداکاری شهداست.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: به برکت فداکاری شهدا، مجروحین و رزمندگان توانستیم اراضی مان و اسرایمان را آزاد سازیم که اولین آن سال ۲۰۰۰ میلادی و اوت ۲۹۱۷ دومین آزادی بود.

نصرالله گفت: از یک سال قبل لبنان وارد ثبات سیاسی شده است و شاهد گفت و گو میان طرف های سیاسی و قبات امنیتی بودند.

عربستان سعودی الحریری را فراخواند و او را به استعفا وادار ساخت

وی افزود: سعد الحریری دو هفته قبل تاکید کرد که عبور ۹ میلیون نفر از فرودگاه بیروت نشانه ثبات در کشور می باشد، در سایه اوضاع خوب لبنان و توافق طرف های سیاسی برای ادامه گفت و گو ناگهان عربستان سعودی الحریری را فراخواند و وی را به استعفا وادار ساخت.

نصرالله تاکید کرد: امروز تمام مردم لبنان و جهان اطمینان دارند که عربستان سعودی الحریری را به استعفا مجبور ساخته است، سعودی اقامت اجباری را به الحریری تحمیل کرده است، الحریری در عربستان سعودی بازداشت بوده و از بازگشت به لبنان منع شده است، سعودی برای تحمیل شخصیت جدیدی به عنوان نخست وزیر تلاش می نماید.

سعودی از اسراییل خواسته به لبنان حمله کند، امروز عربستان علیه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است

وی ادامه داد: سعودی می خواهد لبنانی ها را ضد یکدیگر تحریک نماید، سعودی جهت تحریک کشورهای عربی برای اتخاذ تدابیر تند ضد لبنان تلاش می نماید. سعودی از اسراییل خواسته به لبنان حمله کند، امروز عربستان علیه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است.

نصرالله با اشاره به مشکلات و اختلافات میان حزب الله و عربستان گفت: فارق از این اختلافات امروز تهدیدات و تدابیر سعودی، جنگ علیه لبنان است، مداخله آشکار سعودی را در امور لبنان و همچنین رفتار توهین آمیز آنها با الحریری محکوم می کنیم و توهین به نخست وزیر را توهین به مردم لبنان می دادنیم، تاکید می نماییم که الحریری باید به لبنان بازگردد، ما نمی توانیم بپذیریم که الحریری در عربستان بازداشت باشد، الحریری تحت اجبار استعفا داده است و برهمین اساس تاکید می کنیم این استعفا غیر قانونی است و ما استعفای نخست وزیر را به رسمیت نمی شناسیم.

نصرالله تاکید کرد که استعفای حریری غیرقانونی است و با اکراه انجام شده است، وی گفت: دعوت به رایزنی های پارلمانی از سوی توطئه کنندگان بی معنی است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان از مردم این کشور خواست تا حوادث منطقه عبرت بگیرند و گفت که شاهزادگان سعودی در «امّان» درگیری‌های سوریه را مدیریت و این کشور را تخریب کردند؛ اما امروز آن شاهزادگان کجا هستند؟

الحریری در عربستان سعودی بازداشت است / استعفای او غیرقانونی، مغایر با قانون اساسی است / سعودی از اسراییل خواسته به لبنان حمله کند / امروز عربستان علیه لبنان و حزب الله اعلام جنگ داده است
جنگ اسراییل علیه لبنان بعید است

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن غیرقانونی، نامشروع و مغایر با قانون اساسی خواندن استعفای سعد الحریری تاکید کرد: خواستار ادامه تماس و رایزنی میان طرف های سیاسی هستیم، اراده ملی همه جانبه، ضامن ماست، باید نسبت به لبنان و وابستگی مان به آن احساس مسئولیت نماییم، این را یقین داشته باشید خبر کشف تلاش برای ترور الحریری با خط سعودی نوشته شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات‌مان جنگ اسراییل ضد لبنان را بعید می دانیم اما اسراییل از عربستان سعودی، در جنگ ضد حزب الله حمایت می نماید.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به تروریست ها تسهیلاتی برای ورود به روستای حضر سوریه تقدیم نموده است، ما به اسراییل درباره سوء استفاده از اوضاع فعلی لبنان هشدار می دهیم.

اتهام های سعودی به ایران درباره موشک بالستیک نشانه سبک شمردن اندیشه و توانمندی یمنی ها توسط ریاض است

نصرالله افزود: سعودی در یمن پیروزی کسب نکرد و در طرح هایش در سوریه و عراق با شکست مواجه شده است، اتهام های سعودی به ایران درباره موشک بالستیک نشانه سبک شمردن اندیشه و توانمندی یمنی ها توسط ریاض است، آنها شکستشان را در یمن با متهم ساختن ایران و حزب الله توجیه می کنند، سعودی بداند هر کاری که انجام دهد نمی تواند حزب الله را نابود کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: عربستان و قطر در بهار عربی با یکدیگر بودند و امروز با یکدیگر اختلاف دارند، رژِیم بحرین به خاطر سرکوب مستمر ملتش در آستانه ورشکستگی قرار دارد، ایران دارای نفوذ و احترام در لبنان است اما در امور داخلی آن دخالت نمی کند و برای کسب امتیازات در آن تلاش نمی کند.

عربستان بداند تمام طرح هایشان در لبنان با شکست خواهد خورد همانطور که در نقاط دیگر جهان توطئه های آنها زمین خورده است، عربستان قادر به نابود سازی حزب الله نیست حتی اگر اسراییل را به جنگ ما تحریک نماید، ما در لبنان با ارتش و نیروهای امنیتی تمام سناریوهای اسراییلی را بررسی می نماییم، ما می دانیم سعودی آماده اعطای میلیاردها دلار به اسراییل برای حمله به لبنان هستند، عربستان سودای حمله به لبنان را دارند چرا که مستقل است و از شاهزاده های آنها دستور نمی گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*