آخرین خبر :

سرمقاله/فرشته مرگ همچنان قربانی می گیرد…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
خراسان جنوبی در بین راه قاین و بیرجند همچنان دارد قربانی می دهد که شاید این حجم خون های ریخته شده قانع کند مسئولینی را که هنوز باور ندارند بی دلیل به این ۹۰ کیلومتر نفرین شده جاده مرگ نمی گویند…!!
سئوالی که پیش می آید این است که چرا و چگونه تاکنون این طلسم شکسته نشده و دولت های حال و گذشته نتوانستند و یا نخواستند که از این همه کشتار و مصدومیت پیشگیری کنند، چرا نمایندگان استان تاکنون نتوانستند اعتبارات لازم را فقط برای ۹۰ کیلومتر فاصله دو شهر آن هم با گذشت ۱۴سال جذب کنند؟!!
استانداران پنجگانه این استان آمدند و رفتند اما نتوانستند جادوی مرگبار این جاده را باطل کنند، هرچند با تغییرات دائمی که در سکانداری استان خراسان جنوبی که عمر ماندگاری هر استاندار را به دو و نیم سال کاهش داده نمی توان انتظار معجزه و توسعه یافتگی داشت!!
متأسفانه تغییرات ماهوی در شکل گیری عزمی که منجر به شروع توسعه یابی استان شود دیده نمی شود، منظور از تغییرات ماهوی همان شالوده و برنامه ریزی های کوتاه، متوسط و بلند مدت است که همگی تبدیل شده به روز مرگی در مناسبات استانی، بازدیدها و گعده ها و گردهمایی ها بدون خرج انفجاری و ریسک پذیری و پرکردن خلاء مدیریت های مدیران استان هیچ دردی را از دردهای بی شمار این دیار خاموش درمان نخواهد کرد.
شنیده هایی که امیدواریم در حد شایعه باشد حاکی از آن است که قرار است فضای سبز، نوستالژیک و زیبای پادگان ۰۴ بیرجند را ازدم تیغ اره های برقی و بولدوزرها بگذرانند!! خدا کند که شایعه باشد و تکذیب شود که در غیر این صورت ضربه ای جبران ناپذیر بر اقلیم این شهر خشک و تشنه وارد خواهد شد، به هر بهانه ای که می خواهد باشد. معمولا شایعات، جاده صاف کن واقعیات اند، شورای شهر و شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذیربط بیکار ننشینند و چون همیشه فقط تماشاگر نباشند تا در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند، کمی از رخوت پاییزی خارج و باانرژی بیشتری پیگیری کنند حتی شایعات این چنینی را، فضای سبز در این کویر خشک و آسمان پراز خست نعمتی است که اگر از کف رود شاید نیم قرن زمان خواهدبرد تا باز همانی تولید شود که اکنون است آن هم در این وانفسای بحران آب، می گویند میلیون ها سال پیش این دیار جنگل هایی انبوه چون شمال کشور داشته، آرزو کنیم که به عقب برگردیم!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*