رئیس ناحیه مرکزی پخش فرآورده های نفتی بیرجند: ۳۴۰ کارت سوخت در خراسان جنوبی مسدود شد

رئیس ناحیه مرکزی پخش فرآورده های نفتی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ کارت سوخت در استان به دلیل استفاده غیر مجاز مسدود شده است. معصومه پاکدل در کمیسیون هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مصرف بنزین در سطح شهرستان بیرجند بالغ بر پنج درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اجرای طرح پیمایش برای اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای سنگین، بیان کرد: علاوه بر این جایگاه ها توجیه شده اند که شهروندان از کارت غیر برای سوختگیری استفاده نکنند و در صورت مشاهده این موارد با آن ها برخورد و کارت سوخت آن ها بین دو تا شش ماه مسدود می شود.
کاهش ۴۱ درصدی مصرف نفت کوره در بیرجند
رئیس ناحیه مرکزی پخش فرآورده های نفتی بیرجند ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ کارت سوخت به دلیل استفاده غیرمجاز مسدود شده اند که اغلب آن ها مربوط به شهرستان های سربیشه و بیرجند بوده است.
پاکدل اضافه کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در این مدت سبب کاهش یک درصدی مصرف نفت گاز و کاهش ۴۱ درصدی مصرف نفت کوره در سطح شهرستان شده است. وی با اشاره به این که دربرخی از استان ها خرده فروشی نفت گاز مشاهده شده است، بیان داشت: انجام این کار تنها با مجوز قابل انجام است اما در سطح شهرستان بیرجند تاکنون این موارد مشاهده نشده است.
کنترل مراکز غیر مجاز سیلندرپرکنی
رئیس ناحیه مرکزی پخش فرآورده های نفتی بیرجند با بیان این که در سال گذشته در سطح شهرستان با مراکز دپوی سیلندرپرکنی غیرمجاز و محل های دپوی گاز مایع روبه رو بودیم، افزود: با کنترل و پیگیری های انجام شده امسال این مراکز کنترل شده اند.به گفته وی در هفت ماهه امسال میزان مصرف گاز مایع در سطح شهرستان ۱۱٫۷ درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت و تجارت خراسان جنوبی نیز با بیان این که مبارزه با کالای قاچاق و ارز از تکالیف تعیین شده این اداره است، ادامه داد: با جدیت این امر در حال پیگیری است و در مرکز استان بهترین شرایط را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.
علی تهوری افزود: در حال حاضر در شهر بیرجند کالایی به عنوان میوه و یا باطری قاچاق توسط واحدهای صنفی نداریم و عرضه کالاهای قاچاق دخانی حذف شده و اکنون ۳۰۲ مرکز مجاز عرضه کالای دخانی در سطح استان وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*