دانستنی های علمی

مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ گاهی مصرف گلپر در افراد گرم‌مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت این افراد می‌توانند گلاب بو کنند.

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش
مشکلی که با نگه داشتن مدفوع بوجود می‌آید

اگر مدفوع را برای مدت زیادی نگه دارید، مدفوع به داخل روده بازمی‌گردد، دوباره جذب می‌شود و حالت سفت و سختی به خودش می‌گیرد. اگر این روند دوباره و دوباره تکرار شود (که متاسفانه بعضی از افراد واقعا چنین کاری را بدون توجه به عوارض خطرناک آن انجام می دهند)، مدفوع هرچه بیشتر سفت می‌شود و حتی می تواند جان فرد مورد نظر را به خطر بیندازد.

کاهش ابتلا به سرطان با مصرف دارچین

دارچین به‌عنوان یک ماده‌‌غذایی ضددیابت شناخته شده است، زیرا از طرفی قند خون را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین (تنظیم‌کننده‌ قندخون) را افزایش می‌دهد. دیابت زمانی رخ می‌دهد که انسولین کارایی خود را از دست بدهد و نتواند میزان قندخون را کنترل کند یا فرد نتواند مقدار قند موردنیاز بدنش را مدیریت کند. از دست رفتن کارایی انسولین ممکن است به‌علت اضافه وزن یا کاهش سوخت‌و‌ساز بدن باشد.

 

چرا نباید با کفش وارد خانه شد؟/ مصرف گلپر باعث سقط جنین می شود!/با این میوه از پیری جلوگیر کنید/دوران بارداری بدون لوازم آرایش

 

 

نوشیدن قهوه با شکم خالی ممنوع

نوشیدن قهوه وقتی شکم شما خالی است می‌تواند به سوزش معده یا ترش کردن منجر شود. اگر صبح ها فقط به نوشیدن قهوه اکتفا می‌کنید و از خوردن صبحانه سرباز می‌زنید، سروتونین خون کاهش خواهد یافت و در ادامه روز حس افسردگی پیدا خواهید کرد.

پیشنهاد: اگر نمی توانید عادت نوشیدن قهوه صبحگاهی را ترک کنید، بهتر است آن را با شیر یا خامه همراه کنید. چربی شیر قادر است اثرات منفی قهوه را کم کند.

سرماخوردگی سراغ این افراد نمی رود

افراد شاد، انسان های سالم تری هستند، افرادی که شاد، سرزنده، آرام و سرشار از دیگر احساسات مثبت هستند کمتر به سرماخوردگی دچار می شوند. حتی این افراد هنگام بیماری، شدت علائم کمتری از خود بروز می دهند

یوگا همراه ورزش های هوازی فواید بیشتری برای سلامت قلب دارد

انجام یوگا همراه با ورزش های هوازی موجب کاهش استرس فکری ، فیزیکی و عروقی شده و می تواند منجر به کاهش مرگ و میر و عوارض قلبی عروقی شود.

به شامپویتان نمک اضافه کنید تا مشکلات موهایتان را حل کنید

نمک باعث بهبود رشد مو می شود، نمک دریا برای بهبود رشد مو بسیار مفید است. به افرادی که دچار ریزش مو شده اند اغلب توصیه می شود که از درمان نمک برای تحریک طبیعی رشد موها استفاده کنند. ولی یک راه ساده تر برای استفاده از نمک برای بهبود رشد موها وجود دارد. موهایتان را به طور معمول بشویید و سپس یک قاشق غذاخوری نمک دریا را برداشته و پوست سر را به مدت ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. دوباره موهایتان را بشویید. این روند را ۲ بار در هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*