دانستنی‌های علمی؛

 

کم مصرفی آب در تابستان می تواند به سکته مغزی بیانجامد

سکته مغزی می‌تواند به علت ها مختلفی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد شود. به عقیده برخی پزشکان و متخصصان، خطر بروز سکته مغزی در زنان به علت بیماری های ژنتیک،هورمون، مصرف برخی داروها و پیامدهای ناشی از زایمان بیشتر از مردان است،  ننوشیدن آب به میزان کافی در تابستان ممکن است در سیاه رگ ایجاد لخته خون کرده و سبب سکته مغزی شود و وقتی آب خیلی کم مصرف می شود، غلظت خون زیاد شده و اگر فرد زمینه لازم را داشته باشد، دچار سکته مغزی شود.

با این نوشیدنی صبحگاهی, تمام طول روز کالری بسوزانید!!/جراحی در صورت می‌تواند بینایی را مختل کند/بلافاصله پس از خوردن غذا این کارهای مرگبار را نکنید/راز چاقی آقایان بعد از ازدواج

ناباروری زنان نشانگر چیست؟

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند که خطر مرگ پیش از موعد در زنان نابارور ۱۰ درصد بیشتر از زنانی است که توانایی باروری دارند، همچنین احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان سینه در زنان نابارور ۴۵ درصد بیشتر از زنان بارور است. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، ناتوانی در بچه دار شدن نشانه ضعف بنیادی در سلامتی زنان است و خطر افزایش یافته مرگ پیش از موعد را نشان می دهد.

۲مکمل ضد پیری

پژوهش ها نشان داده اند که ویتامین E دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. هر ۲ عامل برای بازسازی و جایگزینی سلول ها، فرآیندی که در آن سلول های سالم جایگزین سلول های مرده می شوند، مهم هستند. همچنین، ویتامین E به محافظت از پوست در برابر شکل گیری چین و چروک ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشید و آسیب محیطی کمک می کند.

ویتامین C خوراکی و موضعی استرس اکسیداتیو را در سلول ها کاهش می دهد که این شرایط به رشد عادی سلول ها کمک می کند. این ماده مغذی به سلول ها در بازتولید و شکل گیری پوستی سالم‌تر کمک می کند، از بروز چین و چروک ها پیشگیری می کند و درخشش بیشتری به چهره شما می بخشد.

با این نوشیدنی صبحگاهی, تمام طول روز کالری بسوزانید!!/جراحی در صورت می‌تواند بینایی را مختل کند/بلافاصله پس از خوردن غذا این کارهای مرگبار را نکنید/راز چاقی آقایان بعد از ازدواج

جراحی در صورت می‌تواند بینایی را مختل کند

دستکاری و اعمال جراحی و غیرجراحی که به منظور زییابی و ترمیمی در نواحی اطراف چشم انجام می شود، می‌تواند بینایی را مختل کند و جراحی می‌تواند به اعصاب و حرکت عضلاتی چشم و غدد اشکی آن صدمه بزند و مشکلاتی را برای بینایی به وجود آورد.

 پس از خوردن غذا این کارهای مرگبار را نکنید

بعد از خوردن غذا تغییراتی در سیستم گوارشی فرد رخ می‌دهد که نیاز به زمان برای هضم غذا دارد. یادتان باشد بلافاصله بعد از خوردن غذا چند کار را هرگز انجام ندهید، افراد مسن و کسانی که بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند، یا مشکلاتی مثل تنگی شریان های اصلی خون دارند؛ بهتر است حداقل تا ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند، چون بعد از خوردن غذای سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش می‌رود و خون‌رسانی به مغز خیلی کم می‌شود. بهترین زمان برای حمام بعد از غذا با فاصله ۳۰ دقیقه است. از طرف دیگر حمام داغ اصلا خوب نیست زیرا در جریان خون اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

خوردن میوه: هرگز بعد از غذا میوه نخورید. این کار باعث می‌شود معده با هوا پر و باعث نفخ ‌شود. سعی کنید میوه را یک تا ۲ساعت بعد از صرف غذا و یا یک ساعت قبل از غذا بخورید. زمانی که شما غذا می‌خورید باید به طور طبیعی تا ۷۰دقیقه برای هضم آن وقت بدهید که اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا میوه مصرف شود هیچ کدام برای سلامتی شما مفید نیست.

خواص روغن ماهی

مکمل های روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا ۳ به طور کاملا چشمگیری سبب کاهش التهاب و تعدیل درد در طول سه ماه بعد از آغاز مصرف می‌شوند، ماهی به خصوص ماهی های پر چرب، منبع خوبی برای تامین اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می شود. به موازات استفاده از برنامه غذایی متناسب و متعادل، گنجاندن ۲ وعده در طول هفته بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

با این نوشیدنی صبحگاهی, تمام طول روز کالری بسوزانید!!/جراحی در صورت می‌تواند بینایی را مختل کند/بلافاصله پس از خوردن غذا این کارهای مرگبار را نکنید/راز چاقی آقایان بعد از ازدواج
خداحافظی با سرطان‌های مختلف با مصرف روزانه آسپرین

افرادی که هر روز به مدت هفت سال دارو آسپرین را مصرف می‌کنند احتمال ابتلای آنها به سرطان کبد یا سرطان مری ۴۷ درصد کمتر بوده و همچنین احتمال ابتلا به سرطان معده نیز در آنها ۳۸ درصد کمتر است.

هنگام سرماخوردگی خودسر نباشید

حال و هوای روزهای پاییز به گونه‌ای‌ است که به دلیل ناپایداری هوا، سرد و گرمی پیاپی و تغییر پوشش، موجبات بروز سرماخوردگی افراد را بیشتر فراهم می‌کند، لذا پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی، اقدام مهمی برای حفظ سلامت در این فصل است. عطسه، گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و ریزش اشک که از علائم سرماخوردگی هستند، موجب می‌شود عده‌ای بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف دارو کنند؛ غافل از اینکه مصرف خودسرانه دارو به‌ ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها باعث قوی شدن باکتری‌ها و از بین رفتن اثر داروهایی که در مقابل این باکتری‌ها موثرند، می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*